W ramach prób certyfikacyjnych w locie w Żukowskim pod Moskwą samolot MC-21 z silnikami PD-14 (Produkcja seryjna silników PD-14, 2023-04-08) wykonał w pełni automatyczne lądowanie w kategorii IIIA ICAO. Wcześniej takie testy wykonywano z samolotami MC-21-300 z silnikami PW1400G. Teraz oprogramowanie układu automatycznego sterowania zostało w pełni dostosowana do silników PD-14.
Kategoria IIIc ICAO jest najwyższa. Pozwala na lądowanie w każdych warunkach widzialności bez ograniczeń, aż do jej całkowitego braku w poziomie i pionie. Samolot wyposażony zgodnie z kategorią IIIc musi mieć możliwość automatycznego zniżania, wyrównania, lądowania i operowania na pasie startowym przy użyciu autopilota i przyrządów zainstalowanych na lotnisku. Automatyczne lądowanie zapewniają algorytmy zintegrowanego systemu sterowania (ICS) i automatycznego systemu sterowania (ACS), niezależnie od tego, jaka awionika jest zainstalowana w samolocie.
Nowe algorytmy zostały opracowane przez Katedrę Automatycznych Systemów Sterowania PAO Jakowlew i Moskiewski Instytut Elektromechaniki i Automatyki (MIEA). Sprzęt dostarczyły KRET i MIEA (Komplet rosyjskiej awioniki do MC-21, 2023-10-29).