Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy AT-6B

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 kwietnia 2010

Hawker Beechcraft, przy współudziale partnerów przemysłowych oraz wojska, testuje w bazie Nellis uzbrojoną wersję Texana II: AT-6. Samolot może być wykorzystywany do działań przeciwpartyzanckich.

Prototyp AT-6 odbył swój pierwszy lot we wrześniu 2009. Konstrukcją zainteresowane są m.in. władze Iraku i USA /Zdjęcie: Hawker Beechcraft

AT-6B to uzbrojona wersja szkolnego T-6B Texan II, z nowoczesną awioniką i kokpitem. Samolot powstaje ze względu na wstępne, do tej pory nie sfinalizowane zamówienie władz irackich na 36 samolotów (zobacz: Texany dla Iraku), a także na rysujące się zapotrzebowanie lotnictwa amerykańskiego na 100-200 samolotów przeciwpartyzanckich.

Największym, potencjalnym konkurentem AT-6B w tym ostatnim przedsięwzięciu jest nieco większy, brazylijski Super Tucano (zobacz: Setny Super Tucano).

Amerykański producent może jednak liczyć na bezpośrednie wsparcia własnych sił zbrojnych. W bazie lotniczej Nellis trwają właśnie testy prototypu AT-6, finansowane przez Air National Guard i Air Force Reserve Command Test Center. W przedsięwzięcie, które potrwa do 23 kwietnia, zaangażowani są również przedstawiciele Lockheed Martin, L3 WESCAM i CMC Esterline, jako poddostawcy systemów pokładowych i urządzeń rozpoznawczych.

AT-6B występuje już bowiem pod nazwą Light Attack and Armed Reconnaissance (LAAR). Został wyposażony w 6 belek podskrzydłowych, dla zamontowania zasobników w wkm-ami, npr, pocisków powietrze-powietrze rodziny AIM-9, powietrze-powierzchnia Hellfire, bomb kierowanych rodziny Paveway oraz zasobników rozpoznawczych.

Testy są nie tylko częścią programu rozwojowego AT-6B. Wpisują się w program wojsk lotniczych Joint Expeditionary Force Experiment (JEFX), który ma na celu zdefiniowanie słabości obecnie wykorzystywanej palety uzbrojenia i opracowanie wytycznych do uzupełnienia tych luk.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.