Hawker Beechcraft, przy współudziale partnerów przemysłowych oraz wojska, testuje w bazie Nellis uzbrojoną wersję Texana II: AT-6. Samolot może być wykorzystywany do działań przeciwpartyzanckich.
AT-6B to uzbrojona wersja szkolnego T-6B Texan II, z nowoczesną awioniką i kokpitem. Samolot powstaje ze względu na wstępne, do tej pory nie sfinalizowane zamówienie władz irackich na 36 samolotów (zobacz: Texany dla Iraku), a także na rysujące się zapotrzebowanie lotnictwa amerykańskiego na 100-200 samolotów przeciwpartyzanckich.
Największym, potencjalnym konkurentem AT-6B w tym ostatnim przedsięwzięciu jest nieco większy, brazylijski Super Tucano (zobacz: Setny Super Tucano).
Amerykański producent może jednak liczyć na bezpośrednie wsparcia własnych sił zbrojnych. W bazie lotniczej Nellis trwają właśnie testy prototypu AT-6, finansowane przez Air National Guard i Air Force Reserve Command Test Center. W przedsięwzięcie, które potrwa do 23 kwietnia, zaangażowani są również przedstawiciele Lockheed Martin, L3 WESCAM i CMC Esterline, jako poddostawcy systemów pokładowych i urządzeń rozpoznawczych.
AT-6B występuje już bowiem pod nazwą Light Attack and Armed Reconnaissance (LAAR). Został wyposażony w 6 belek podskrzydłowych, dla zamontowania zasobników w wkm-ami, npr, pocisków powietrze-powietrze rodziny AIM-9, powietrze-powierzchnia Hellfire, bomb kierowanych rodziny Paveway oraz zasobników rozpoznawczych.
Testy są nie tylko częścią programu rozwojowego AT-6B. Wpisują się w program wojsk lotniczych Joint Expeditionary Force Experiment (JEFX), który ma na celu zdefiniowanie słabości obecnie wykorzystywanej palety uzbrojenia i opracowanie wytycznych do uzupełnienia tych luk.