Chejl ha-Awir (wojska lotnicze Izraela) 16 lipca 2024 wycofały ze służby ostatnie samoloty Barak 1, będące lokalną odmianą F-16C Block 30/40. Zostały one pozyskane przez Izrael w drugiej połowie lat 1980. a do służby weszły w 1986, pozostając w linii przez niemal 40 lat. Ostatnią jednostką uzbrojoną w te samoloty była 115. Eskadra Latający Smok. Tam też odbyła się uroczystość pożegnalna z salutem.
Łącznie Izrael zakupił w USA 81 samolotów w tej wersji. Wcześniej, do 2016 Izraelczycy wycofali ze służby także 90 jeszcze starszych samolotów Netz, czyli wersji F-16A/B.
Obecnie Chejl ha-Awir używają jeszcze ok. 140 samolotów F-16. Jest to niespełna 50 (z 54 dostarczonych od 1986) maszyn szkolno-bojowych F-16D Barkeet, a także niespełna 100 (ze 102 dostarczonych od 2004) samolotów F-16I Sufa.
F-16 są jednak stopniowo zastępowane maszynami nowej generacji. Do szkolenia używane są samoloty M346 Master. Z kolei do zadań bojowych kierowane są F-35I Adir. Z zamówionych do tej po 75 F-35, do czerwca br. odebrano przynajmniej 39 z nich.
Nie wiadomo jaki będzie dalszy los wycofanych maszyn. Część komentatorów wskazuje na możliwość ich przekazania / sprzedania na Ukrainę. Krok taki wydaje się jednak wysoce problematyczny ze względu na politykę Izraela (Jak remontowano zatopione F-16C, 2020-06-29, Zerwana umowa na chorwackie F-16 , 2019-01-11).