Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Eclipse z europejskim certyfikatem

Lotnictwo cywilne, 30 kwietnia 2010

Zarząd Eclipse Aerospace poinformował, że uzyskał cetryfikat EASA dla bardzo lekkiego odrzutowca Eclipse 500. Zostanie on wystawiony na genewskich targach EBACE.

Prace certyfikacyjne prowadzone były przy udziale hiszpańskiej JetReady, która użyczyła do tego celu własnego Eclipse 500 / Zdjęcie: JetReady

Eclipse 500, jeszcze w czasie istnienia Eclipse Aviation, uzyskała certyfikaty amerykańskich władz lotniczych. Prowadzono również prace nad uzyskaniem pozwolenia władz europejskich, EASA. Działań tych jednak nie dokończono, z powodu bankructwa zakładów (zobacz: Eclipse - to już koniec...).

Nowi właściciele - byli klienci Eclipse Aviation, którzy nie odebrali swoich samolotów - zdecydowali się na wznowienie produkcji części zamiennych, jak również na kontynuowanie procesu certyfikacji modelu 500 na obiecującym rynku europejskim.

O ile bowiem możliwość wznowienia produkcji tych samolotów jest nadal niewielka, możliwym jest dopuszczenie do lotów komercyjnych maszyn już dostarczonych na Stary Kontynent oraz sprzedania samolotów używanych wcześniej w USA. Zapewnia to spora flota Eclipse 500. Przed upadkiem wytwórni, wyprodukowano ich 259 egz.

Prace nad uzyskaniem europejskiego certyfikatu wznowiono pół roku temu, a więc wkrótce po przejęciu masy upadłościowej przez nowych właścicieli (zobacz: Powrót Eclipse). Realizowane były w Hiszpanii, przy pomocy samolotu miejscowej JetReady. Został on doposażony zgodnie z kontynentalnymi przepisami lotniczymi. Zarząd Eclipse poinformował, że europejski model zostanie wystawiony na przyszłotygodniowych targach lotnictwa biznesowego EBACE w Genewie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.