Zarząd Eclipse Aerospace poinformował, że uzyskał cetryfikat EASA dla bardzo lekkiego odrzutowca Eclipse 500. Zostanie on wystawiony na genewskich targach EBACE.
Eclipse 500, jeszcze w czasie istnienia Eclipse Aviation, uzyskała certyfikaty amerykańskich władz lotniczych. Prowadzono również prace nad uzyskaniem pozwolenia władz europejskich, EASA. Działań tych jednak nie dokończono, z powodu bankructwa zakładów (zobacz: Eclipse - to już koniec...).
Nowi właściciele - byli klienci Eclipse Aviation, którzy nie odebrali swoich samolotów - zdecydowali się na wznowienie produkcji części zamiennych, jak również na kontynuowanie procesu certyfikacji modelu 500 na obiecującym rynku europejskim.
O ile bowiem możliwość wznowienia produkcji tych samolotów jest nadal niewielka, możliwym jest dopuszczenie do lotów komercyjnych maszyn już dostarczonych na Stary Kontynent oraz sprzedania samolotów używanych wcześniej w USA. Zapewnia to spora flota Eclipse 500. Przed upadkiem wytwórni, wyprodukowano ich 259 egz.
Prace nad uzyskaniem europejskiego certyfikatu wznowiono pół roku temu, a więc wkrótce po przejęciu masy upadłościowej przez nowych właścicieli (zobacz: Powrót Eclipse). Realizowane były w Hiszpanii, przy pomocy samolotu miejscowej JetReady. Został on doposażony zgodnie z kontynentalnymi przepisami lotniczymi. Zarząd Eclipse poinformował, że europejski model zostanie wystawiony na przyszłotygodniowych targach lotnictwa biznesowego EBACE w Genewie.