Departament Obrony USA poinformował, że 6 stycznia 2025 zawarł z Kratosem (Kratos planuje kolejne przejęcia, 2020-06-21) kontrakt na usługi związane z rozwojem systemów hipersonicznych. To największy kontrakt w historii przedsiębiorstwa. Z wszystkimi opcjami jest wart 1,45 mld USD. Jego realizacja ma potrwać 5 lat.
Kontrakt obejmuje stworzenie taniego hipersonicznego stanowiska testowego i powiązane usługi, w tym podskalowe, pełnoskalowe i startowe w celu zaspokojenia potrzeby niedrogiego zwiększenia częstotliwości testowych lotów hipersonicznych. Jego realizacja wchodzi w zakres Obszaru Zadań 1 programu Multi-Service Advanced Capability Hypersonic Test Bed (MACH-TB) 2.0. Program MACH-TB, zainicjowany przez US Navy w 2022, jest obecnie w drugiej fazie. Faza MACH-TB 1.0 zaowocowała ponad 25 testami w locie i stworzeniem szybowca hipersonicznego.
Zespół kierowany przez Kratosa obejmuje kilka innych przedsiębiorstw zbrojeniowych, w tym Leidos i Rocket Lab. Faza 2.0 programu dotyczy przejścia rozwoju technologii z demonstracji projektów i koncepcji do pełnej zdolności do testów w locie. Celem MACH-TB 2.0 jest zapewnienie niedrogiego pomostu między hipersonicznymi testami naziemnymi a testami w locie na poziomie systemu oraz zmniejszenie ogólnego ryzyka i czasu rozwoju systemów hipersonicznych.
Kratos ujawnił w ubiegłym roku udany lot hipersonicznego pojazdu testowego Erinyes w ramach eksperymentu Missile Defense Agency. Pojazd po raz pierwszy poleciał w czerwcu 2024 (Pierwszy test hiperdźwiękowego Erinyes, 2024-07-04). Przekroczył wówczas prędkość Ma5, która jest uważana za granicę zakresu prędkości hipersonicznych.