Pilatus Aircraft zaprezentował PC-12 PRO – zmodyfikowaną wersję znanego samolotu użytkowego z napędem turbośmigłowym (10 mln h nalotu PC-12, 2023-05-05). Pilatus poinformował, że pracował nad modernizacją przez 3 lata. Kosztujący 6,8 mln USD dolarów PC-12 PRO został już certyfikowany przez FAA i EASA
W PC-12 PRO wykorzystano awionikę Garmin G3000 Prime. Zastąpiła ona system Honeywell Apex używany w poprzednim modelu – PC-12 NGX (NBAA 2019: Nowy Pilatus PC-12 NGX, 2019-10-22). Pakiet awioniki PC-12 Pro obejmuje awaryjny system automatycznego lądowania Garmin i autopilota GFC 700 z automatycznym włączaniem przepustnicy.
W kabinie umieszczono 3 duże, wysokiej rozdzielczości wyświetlacze dotykowe, obsługiwane przez 2 dodatkowe 7-calowe wyświetlacze dotykowe. Całkowicie przeprojektowana kabina jest wyposażona w ergonomiczne wolanty inspirowane stosowanymi wcześniej w dwusilnikowym PC-24. Widoczność zewnętrzna została poprawiona poprzez usunięcie ramy owiewki.
Samoloty rodziny PC-12 są wykorzystywane przede wszystkim do transportu korporacyjnego, a także przez agencje rządowe, małych przewoźników lotniczych oraz policję i siły zbrojne. Dostawy seryjnych PC-12 PRO mają rozpocząć się w czwartym kwartale 2025.