Francuska Aura Aero poinformowała, że zbudowany przez nią pierwszy całkowicie elektryczny samolot akrobacyjny – Integral E (Airbus wesprze projekt Integral E, 2023-06-26), wykonał po raz pierwszy lot odwrócony. Przedsiębiorstwo uznało to za ważny krok na drodze do certyfikacji samolotu. Francuzi planują, że Integral E uzyska certyfikat EASA do końca przyszłego roku. Wtedy też ma rozpocząć się sprzedaż seryjnych maszyn.
Integral E jest jednym z trzech samolotów rodziny Integral. Jeden z nich – Integral R (Aero 2025: Pierwszy Integral R dostarczony, 2025-04-12), z podwoziem w układzie klasycznym, jest już certyfikowany. Jego odmiana w układzie z trójpodporowym – Integral S, dopiero powstaje. Integral R i S są napędzane silnikami benzynowymi.
Integral E jest napędzany silnikiem Safran ENGINeUS. W początkowej fazie rozwoju długotrwałość jego lotu ma wynosić jedną godzinę z 30-minutowym czasem doładowania. Oczekuje się, że koszty operacyjne lotu Integral E będą o połowę niższe niż samolotu napędzanego konwencjonalnie.