Wczoraj, 28 maja 2025, przedsiębiorstwo Deutsche Aircraft zaprezentowało pierwszy prototyp samolotu D328eco (TAC 1). Ceremonia odbyła się w jego siedzibie w Airtech Campus w Oberpfaffenhofen. W wydarzeniu inauguracyjnym w Niemczech wzięło udział ponad 500 gości, w tym przedstawiciele niemieckiego rządu federalnego i rządu kraju związkowego Bawarii, a także partnerzy branżowi.
D328eco to zmodernizowana wersja samolotu komunikacji regionalnej Dornier 328. Samolot z 43 miejscami pasażerskimi będzie wyposażony w parę nowych silników turbośmigłowych Pratt & Whitney PW127XT-S, które będą początkowo zasilane biopaliwem wyprodukowanym w procesie Power-to-Liquid, w którym energia elektryczna, najlepiej ze źródeł odnawialnych, jest wykorzystywana do produkcji syntetycznych paliw ciekłych. Docelowo zakłada się zastosowanie napędu wodorowego, opracowywany we współpracy z H2Fly.
Deutsche Aircraft przygotowuje się obecnie do rozpoczęcia prób w locie TAC 1 w 2026. Uzyskanie Certyfikatu Typu EASA i wejście do eksploatacji D328eco planowane jest w czwartym kwartale 2027. Wstępnie w nowych zakładach na lotnisku Lipsk-Halle wytwarzanych ma być 48 samolotów rocznie (Linia montażowa D328eco w Bangalore, 2025-04-20, G5000 dla D328eco, 2021-06-02).