Według pojawiających się nieoficjalnych informacji Chińczycy rozpoczęli testy nowego hybrydowego diesel-elektrycznego układu napędowego dla różnych systemów bojowych, w tym czołgów. Napęd ma znaleźć zastosowanie m.in. w działaniach bojowych na dużych wysokościach, gdzie panujące warunki atmosferyczne utrudniają pracę tradycyjnych silników. Może to oznaczać, że Pekin chce w ten sposób wzmocnić swoje szanse w wypadku potencjalnej konfrontacji z Indiami w rejonie Himalajów.
W ChRL dostrzeżono niedawno zmodyfikowany czołg Type 99A, będący platformą testową nowego napędu. Jego zdjęcia zostały opublikowane w chińskim internecie.
Na razie Chińczycy nie ujawnili żadnych informacji na temat nowego napędu. Wiadomo, że łączy on silnik wysokoprężny, napęd elektryczny i akumulatory. Kierunek rozwoju napędu nie powinien dziwić, ponieważ chiński przemysł motoryzacyjny aktualnie przoduje na świecie w kwestii napędów elektrycznych dla samochodów. Wykorzystanie bogatych doświadczeń przemysłu cywilnego w zastosowaniach wojskowych może być więc znacznie mniej kosztowne dla Pekinu, a także mniej wymagające logistycznie.
Napęd hybrydowy dla wozów bojowych ma im zapewniać chociażby mniejsze zużycie paliwa. Jest to istotna zaleta w przypadku działań w terenie o słabo rozwiniętej infrastrukturze, takim jak obszary górskie. Poza mniejszym śladem logistycznym tak napędzane pojazdy mają oferować dzięki silnikom elektrycznym lepszy moment obrotowy ponownie premiujący je podczas jazdy w trudnym terenie. Dodatkową zaletą jest też możliwość cichego przemieszczania się wyłącznie na napędzie elektrycznym, co ogranicza możliwość wykrycia przez przeciwnika.
Wyposażone w napęd hybrydowy wozy bojowe muszą jednak dysponować bardziej zaawansowanymi systemami zarządzania i magazynowania energii. To, w połączeniu z modułowością i większą dostępną mocą, pozwala na integrację w przyszłości systemów wymagających wydajnego zasilania. Takim sprzętem mogą stać się chociażby aktywne systemy ochrony pojazdu, systemy walki elektronicznej lub broń energii skierowanej (Serval z hybrydowym napędem w 2027, 2025-03-05, Foxhound z napędem hybrydowym, 2023-09-18).