Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zapowiedź budowy S-97

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 października 2010

Przedstawiciele Sikorsky Aircraft zapowiedzieli wczoraj rozwinięcie demonstratora szybkiego śmigłowca X2, w rozpoznawczego S-97, dla zaoferowania go US Army.

X2 przekroczył już barierę 464 km/h (250 w.), co daje mu ogromną przewagę nad klasycznymi śmigłowcami. Nadal istnieje jednak ogromne ryzyko, że Sikorsky nie będzie w stanie stworzyć na jego podstawie udanej maszyny wojskowej / Zdjęcie: Sikorsky Aircraft

Lotnictwo US Army poszukuje następców lekkich OH-58 Kiowa, w ramach programu Advanced Aerial Scout. Poprzednie próby - związane z RAH-66 Comanche i ARH-70A - zakończyły się fiaskiem, z powodu opóźnień prac rozwojowych i rosnących kosztów (zobacz: ARH-70A skasowany). Obecnie trwają wstępne prace analityczne, mające na celu określenie wymagań taktyczno-technicznych nowej maszyny.

Wstępne zainteresowanie programem wyraziły do tej pory dwa przedsiębiorstwa. Na pocżątku wiosny EADS North America, przez zespół przemysłowy American Eurocopter-Lockheed Martin, zaoferował AAS-72X, czyli zmodernizowaną wersję UH-72A Lakota (odmiana cywilnego EC-145), dostarczaną od dwóch lat dla jednostek lotniczych wojsk lądowych. Pierwszy z trzech demonstratorów modelu rozpoznawczego ma być zmontowany w najbliższym czasie (zobacz: AAS-72X jeszcze w 2010).

Niemal jednocześnie, na początku wiosny, przedstawiciele Sikorsky Aircraft również zadeklarowali przystąpienie do programu. Nie zdefiniowali jednak ostatecznie swojej propozycji, oferując różne produkty, od demonstratora X2, po średniej wielkości UH-60M. Zaznaczyli, że wszystko zależeć będzie od wymagań wojska.

Wczoraj Jeffrey Pino prezydent spółki zapowiedział jednak rozwój X2 (zobacz: Rekord X2), w większy śmigłowiec, nazwany S-97 Raider Light Tactical Helicopter. Sikorsky ma zbudować dwa prototypy, zdolne do osiągnięcia prędkości maksymalnej 464-482 km/h. Pierwsze loty mają odbyć się w ciągu najbliższych 4 lat.

Formalne rozpoczęcie programu ma przybliżyć konstrukcję wojsku i zwiększyć zaufanie ewentualnych użytkowników do niestandardowego śmigłowca. Faktem jest bowiem, że w grudniu Pentagon ma przedstawić wstępne wyniki prac analitycznych. Potencjalni dostawcy dowiedzą się wtedy, czy US Army poszukuje zaawansowanej technicznie maszyny, która zostanie przekazana wojsku w dłuższej perspektywie czasu, czy będzie wymagać maksymalnie skróconego terminu dostaw, w oparciu o już istniejące modele statków powietrznych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.