Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Qantas zawiesza loty A380

Lotnictwo cywilne, 04 listopada 2010

Po wybuchu jednego z silników A380 i awaryjnym lądowaniu, linie Qantas zawiesiły loty tych samolotów do czasu wyjaśnienia przyczyn awarii.

A380 australijskich linii Qantas leciał z Singapuru do Sydney (lot QF32) z 433 pasażerami i 26 członkami załogi. Wystartował o 9:56 czasu lokalnego. Po kwadransie lotu, w rejonie indonezyjskiej wyspy Batam z silnika nr 2 zaczął wydobywać się dym. Doszło nawet do niewielkiej eksplozji i oderwania części osłony silnika. Jej fragmenty znaleziono później na wyspie (na zdjęciu). Wybuch uszkodził fragment struktury skrzydła (zdjęcie jednego z pasażerów). Piloci zawrócili samolot do Singapuru, gdzie bezpiecznie wylądowali po 1 h i 50 min. lotu (14:45 AEDT).

Po tym incydencie Qantas postanowiły zawiesić loty 6 posiadanych A380 (Qantas odbierają pierwszego A380, 2008-09-22). Ich stan bada specjalny zespół z udziałem producenta samolotu - Airbusa i silnika - Rolls-Royce'a. A380 Qantas latają planowo z Melbourne i Sydney do Londynu-Heathrow, Los Angeles i Singapuru.

Uszkodzony samolot to 525-miejscowy Airbus A380-800 nr rej. VH-OQA, napędzany silnikami Rolls Royce Trent 900. Został dostarczony przez producenta 18 września 2008.

Największe samoloty pasażerskie świata są w eksploatacji od niedawna. Inauguracyjny lot A380 Singapore Airlines odbył się na trasie Singapur - Sydney w październiku 2007 (Przekazanie pierwszego A380, 2007-10-15). Dotąd zdarzyło się tylko kilka incydentów z ich udziałem (Kolejna usterka A380, 2008-03-27, Wadliwe podzespoły z WSK Rzeszów, 2009-05-22). We wrześniu 2009 A380 Singapore Airlines musiał zawrócić do Paryża po awarii jednego z silników. W listopadzie 2009 z powodu awarii systemu nawigacyjnego musiał zawrócić do Nowego Jorku A380 Air France. 31 marca podczas lądowania A380 linii Qantas w Sydney zapaliły się dwie opony (Awaria podczas lądowania A380, 2010-04-01). W obu wypadkach nikomu nic się nie stało.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.