Izraelska ADS przeprowadziła oblot bezzałogowego śmigłowca Picador.
O oblocie informuje Flightglobal. Według prezesa izraelskiej kompanii Aeronautics Defense Systems, Avi Leumiego, pierwszy lot bezzałogowego śmigłowca Picador trwał 20 minut. - Udało się zebrać wiele ważnych danych - powiedział Leumi. Wkrótce odbędą się kolejne loty.
Seryjne Picadory mają być oferowane przede wszystkim marynarce wojennej. Będą przeznaczone do rozpoznania poza zasięgiem systemów pokładowych okrętów i naprowadzania uzbrojenia dalekiego zasięgu.
Konstrukcja Picadora bazuje na belgijskim śmigłowcu do samodzielnego montażu Dynali H2S. Prototyp został zbudowany w większości w Belgii. Kolejne egzemplarze mają być montowane już w zakładach ADS w izraelskim Yavne.
Oblot Picadora odbył się z opóźnieniem w stosunku do poprzednich planów. Wcześniej prezes Leumi i przedstawiciele ADS mówili o maju i o wrześniu jako możliwych terminach pierwszego lotu bezzałogowca.
Picador ma długość 6,58 m, szerokość 2 m, a średnicę wirnika 7,22 m. Jego maksymalna masa startowa wynosi 720 kg, zaś udźwig to 180 kg. Śmigłowiec może utrzymywać się w powietrzu 5-8 h, a jego prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Zasięg nie przekracza 200 km, a pułap 3,5 km. Napęd bsl stanowi 2,5-litrowy silnik Subaru EJ25.
Wyposażenie Picadora mogą stanowić systemy rozpoznania optycznego i w podczerwieni, wskaźniki laserowe, radar (SAR), lub systemy ELINT i SIGINT. Opracowany przez Commtact Ltd. wielokanałowy system transmisji danych ma zasięg 200 km. Zaawansowany system sterowania i nadzoru UMAS umożliwia osiągnięcie okresu międzyremontowego (MTBF) na poziomie 30 tys. godzin.
Picador o kolejna konstrukcja ADS oparta na statku powietrznym produkowanym przez zewnętrznego dostawcę. Poprzedni taki bezpilotowiec izraelskiej kompanii - dwusilnikowy Dominator - to modyfikacja austriackiego Diamonda DA42 Twin Star (Testy Dominatora, 2009-08-10).