Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

China Eastern kupują 50 Airbusów

Lotnictwo cywilne, 01 stycznia 2011

Przedstawiciele China Eastern Airlines w ostatnich dniach grudnia zapowiedzieli zakup 50 samolotów Airbus za 3,2 mld USD.

China Eastern Airlines to drugi pod względem wielkości przewoźnik lotniczy w ChRL. Nowe samoloty, dostarczone w latach 2012-2015 mają zwiększyć jego flotę o ponad 14%. W ubiegłym roku możliwości przewozowe linii China Eastern wzrosły o 47% po przejęciu Shanghai Airlines.

50 A320 kosztuje katalogowo 3,22 mld USD. Linie chcą zapłacić znacznie mniej w efekcie ostrych negocjacji z Airbusem. Ceny mogą maleć dzięki uruchomieniu w ChRL, w Tjanjin, pierwszej linii montażowej A320 poza Europą (Oblot chińskiego A320, 2009-05-18).

ChRL to najbardziej rozwojowy rynek dla samolotów pasażerskich w ciągu najbliższych 20 lat. Chińskie linie mają w tym czasie kupić 4330 samolotów za 480 mld USD. Na całym świecie linie lotnicze mają w tym czasie kupić 30900 samolotów różnych typów.

W ubiegłym tygodniu Shandong Airlines zapowiedziały sfinalizowanie zakupu 15 Boeingów 737-800 za 1,2 mld USD. W listopadzie Air China - największe linie lotnicze w ChRL, kupiły za 4,4 mld USD 20 A330 i A350. W tym samym czasie China Southern Airlines kupiły 36 Airbusów za 3,7 mld USD.

2010 był znacznie lepszy pod względem liczby nowych zamówień na samoloty Airbusa i Boeinga. Boeing potwierdził zamówienia na 583 samoloty, bez uwzględnienia rezygnacji z wcześniejszych zamówień. Ostatnie dane podawane przez Airbusa mówiły o 440 nowych samolotach netto (czyli po odjęciu rezygnacji) zamówionych w 2010. Prezes koncernu, Tom Enders zapowiadał jednak, że liczba nowo zamówionych Airbusów przekroczy 500.

W wypadku obu konkurentów ubiegłoroczne zamówienia oznaczają około dwukrotny wzrost w stosunku do kryzysowego 2009. W 2009 Airbus uzyskał zamówienia na 310 samolotów netto, a Boeing na 263 samoloty. Wyniki z 2010 są jednak nadal odległe od tych uzyskiwanych w połowie dekady, gdy liczba nowo zamawianych samolotów przekraczała tysiąc w wypadku obu koncernów. Airbus i Boeing dostarczają rocznie po ok. 500 samolotów (Prawie 500 samolotów Airbusa, 2010-01-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.