Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Honeywell dla Jaguarów

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 15 czerwca 2011

Indyjski rząd zdecydował się na rozpoczęcie negocjacji z amerykańską Honeywell, w sprawie dostaw silników dla myśliwców Jaguar.

Wojska lotnicze Indii posiadają prawie 125 dwusilnikowych Jaguarów. Są one wykorzystywane do misji uderzeniowych, w tym przenoszenia broni atomowej. Utrzymanie ich w służbie jest jednym z priorytetów sił zbrojnych. Zostaną zastąpione projektowanymi dopiero myśliwcami 5. generacji

Indyjskie Jaguary - częściowo montowane w zakładach HAL - weszły do służby w latach 1980-1987. Mimo stosunkowo intensywnej eksploatacji, ich płatowce posiadają jeszcze spore zapasy resursów. Wymiany wymagają jednak silniki.

W listopadzie ubiegłego roku wysłano w tej sprawie zapytania ofertowe do Rolls-Royce`a - współproducenta oryginalnych Adourów o ciągu 32,5-37 kN (w zależności od wersji) - oraz Honeywella. Brytyjczycy zaoferowali Adour Mk 821, najnowszą, opracowywaną odmianę modelu 871, które napędzają szkolno-bojowe Hawki (zobacz: Hawki bliżej Indii), Amerykanie zaś F125IN, o ciągu 43,8 kN, odmianę najnowszych modeli rodziny F124, które napędzają m.in. włoskie, szkolno-bojowe M-346. Silnik ten był już prezentowany w Indiach w 2008.

Ostatecznie jednak Rolls-Royce wycofał się w przetargu. W związku z tym musiał on zostać odwołany. Według szefa sztabu wojsk lotniczych, marszałka P V Naika, władze wojskowe zdecydowały się w takiej sytuacji na negocjacje z wybranym oferentem, a więc Honeywellem. Wartość ewentualnego kontraktu na dostawy ponad 250 silników, wraz z częściami zamiennymi, może osiągnąć wartość 2 mld USD.

Wymiana silników ma zostać połączona z modernizacją awioniki, systemów obserwacji nocnej i zainstalowaniem celownika nahełmowego pilota.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.