Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brak zgody na Pilatusy

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 stycznia 2012

Rządowy komitet ds. bezpieczeństwa na czele z premierem Indii nie wyraził zgody na zakup 75 turbośmigłowych samolotów szkolnych Pilatus PC-7 za 18,5 mld rupii (355 mln USD).

Obradujący ostatnio rządowy komitet ds. bezpieczeństwa (CCS), któremu przewodzi premier Indii, nie wyraził zgody na zakup 75 turbośmigłowych samolotów szkolnych Pilatus PC-7 Mk II. Indyjskie wojska lotnicze usiłowały uzyskać akceptację CCS od kilku miesięcy. Jej brak może doprowadzić do zerwania umowy ze szwajcarskim producentem lub opóźnić rozpoczęcie szkolenia z wykorzystaniem PC-7 nawet o kilka lat.

W listopadzie marszałek NAK Browne mówił, że jeśli umowa na dostawę szwajcarskich samolotów zostanie podpisana do połowy grudnia, pierwsze szkolenie z ich wykorzystaniem może rozpocząć się w ciągu 2 lat. Oznaczało to wdrożenie PC-7 do akademii lotniczej w pierwszej połowie 2013. Dziś marszałek BK Pandey, były szef szkolenia indyjskich wojsk lotniczych ocenia, że brak zgody CCS może opóźnić rozpoczęcie szkolenia na PC-7 do 2015. Jeśli komitet zatwierdzi kontrakt w ciągu najbliższych miesięcy, na wejście do normalnej służby pierwszej partii Pilatusów potrzeba będzie 2,5-3 lat. Samo szkolenie instruktorów musi potrwać co najmniej pół roku.

Zakup za granicą względnie prostych samolotów szkolnych z napędem turbośmigłowym jest krytykowany przez opozycję. Jej zdaniem, transakcja świadczy o słabości indyjskiego przemysłu lotniczo-zbrojeniowego, w który rząd inwestuje ogromne kwoty. 12 PC-7 ma być dostarczonych ze Szwajcarii w ciągu 24 miesięcy od podpisania kontraktu, a 63 zmontowane w HAL bez poważnego transferu technologii. Przeciwnicy zakupu podają jako wzór USA i ChRL, które kupując sprzęt wojskowy za granicą zapewniają pełny transfer technologii i korzyści dla rodzimych przedsiębiorstw. USA żądają wręcz przeniesienia produkcji do własnych wytwórni.

Pierwotna cena 75 PC-7, podawana przez indyjskie media, miała wynosić 29 mld rupii (ok. 610 mln USD, Pilatusy za 610 mln USD, 2011-09-19). Obecnie podawana jest kwota o ponad jedną trzecią mniejsza - 18,5 mld rupii (355 mln USD). Perspektywiczne zamówienie może jednak sięgać 900 mln dolarów, bo Indie planują zakup ponad 180 samolotów tej klasy (75 + 106).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.