Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Modernizacja MaxxPro

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 26 stycznia 2012

Amerykańska Navistar Defense dostarczy 650 zestawów do modernizacji podwozi MaxxPro Plus, samochodów klasy MRAP. Koszt przedsięwzięcia to 110 mln USD.

MaxxPro ze zmodernizowanym zawieszeniem. Doskonale widoczne nowe amortyzatory i sprężyny w niebieskim kolorze. Pojazd jest dzięki nim wyższy od standardowych model / Zdjęcie: Navistar Defense

MaxxPro Plus są samochodami o zwiększonej odporności na wybuchy min klasy MRAP dla maksymalnie 9 żołnierzy. Reprezentują one standardy pierwszej generacji tych pojazdów (mimo, że były drugim modelem spółki, po MaxxPro, różniącym się od następcy słabszym silnikiem i mniejszą ładownością). Powstały one na pilne zamówienie amerykańskich wojsk w Iraku, na podwoziach standardowych ciężarówek. Obarczone jednak były poważnymi wadami, głównie wysoką masą i słabymi własnościami trakcyjnymi.

Już w czasie działań w Iraku - państwie głównie nizinnym i dysponującym względnie dobrze rozwinięta siecią dróg - zdecydowano się więc na stworzenie lżejszych i bardziej mobilnych pojazdów. W ten sposób powstała mniejsza odmiana MaxxPro Dash, skrócona o ok. 20 cm i maksymalną masą bojową ograniczoną z 24 do 22 t (zobacz także: Zamówienie na lżejsze MRAP).

Po zwiększeniu liczebności zagranicznych kontyngentów w Afganistanie okazało się jednak, że konieczne jest jeszcze zwiększenie zdolności do poruszania się po bezdrożach, co doprowadziło do powstania kolejnych odmian pojazdów klasy MRAP/M-ATV. Navistar Defense już w 2008 opracowała taki model, oznaczony obecnie jako MaxxPro Dash DXM, wyposażony w niezależne zawieszenie (zobacz: Modernizacja MaxxPro Dash).

W ramach modernizacji posiadanej floty pojazdów klasy MRAP, amerykańskie siły zbrojne zleciły już zainstalowanie zawieszenia DXM w 2717 pojazdach. Ostatnie zamówienie, dotyczące 650 wozów, zlecił korpus piechoty morskiej.

Gotowe zestawy będą transportowane do bazy zaopatrzeniowej w Kuwejcie, gdzie między sierpniem a październikiem bieżącego roku dokonane zostaną prace montażowe. Prawdopodobnie MaxxPro Plus, wycofane z Iraku, trafią bezpośrednio do Afganistanu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.