Amerykańska Navistar Defense dostarczy 650 zestawów do modernizacji podwozi MaxxPro Plus, samochodów klasy MRAP. Koszt przedsięwzięcia to 110 mln USD.
MaxxPro Plus są samochodami o zwiększonej odporności na wybuchy min klasy MRAP dla maksymalnie 9 żołnierzy. Reprezentują one standardy pierwszej generacji tych pojazdów (mimo, że były drugim modelem spółki, po MaxxPro, różniącym się od następcy słabszym silnikiem i mniejszą ładownością). Powstały one na pilne zamówienie amerykańskich wojsk w Iraku, na podwoziach standardowych ciężarówek. Obarczone jednak były poważnymi wadami, głównie wysoką masą i słabymi własnościami trakcyjnymi.
Już w czasie działań w Iraku - państwie głównie nizinnym i dysponującym względnie dobrze rozwinięta siecią dróg - zdecydowano się więc na stworzenie lżejszych i bardziej mobilnych pojazdów. W ten sposób powstała mniejsza odmiana MaxxPro Dash, skrócona o ok. 20 cm i maksymalną masą bojową ograniczoną z 24 do 22 t (zobacz także: Zamówienie na lżejsze MRAP).
Po zwiększeniu liczebności zagranicznych kontyngentów w Afganistanie okazało się jednak, że konieczne jest jeszcze zwiększenie zdolności do poruszania się po bezdrożach, co doprowadziło do powstania kolejnych odmian pojazdów klasy MRAP/M-ATV. Navistar Defense już w 2008 opracowała taki model, oznaczony obecnie jako MaxxPro Dash DXM, wyposażony w niezależne zawieszenie (zobacz: Modernizacja MaxxPro Dash).
W ramach modernizacji posiadanej floty pojazdów klasy MRAP, amerykańskie siły zbrojne zleciły już zainstalowanie zawieszenia DXM w 2717 pojazdach. Ostatnie zamówienie, dotyczące 650 wozów, zlecił korpus piechoty morskiej.
Gotowe zestawy będą transportowane do bazy zaopatrzeniowej w Kuwejcie, gdzie między sierpniem a październikiem bieżącego roku dokonane zostaną prace montażowe. Prawdopodobnie MaxxPro Plus, wycofane z Iraku, trafią bezpośrednio do Afganistanu.