Scheldepoort Repair & Conversion Yard ma zmodernizować 4 holenderskie fregaty rakietowe typu De Zeven Provinciën. Główne prace mają koncentrować się na układzie napędowym jednostek.
W czasie modernizacji główna uwaga zostanie skupiona na jednostce napędowej. Możliwe, że dojdzie, m.in. do wymiany obecnie wykorzystywanej turbiny gazowej Rolls-Royce Spey SM1C. Miałaby ją zastąpić Rolls Royce WR-21. Już przy projektowaniu tego typu okrętów, Holendrzy planowali montaż WR-21, jednak ze względu na przedłużające się prace techniczne, ich dostarczenie nie było możliwe.
Docelowo marynarka wojenna chce uzyskać efekt w postaci szybszych i lżejszych okrętów, ze zdecydowanie bardziej wydajnym systemem napędowym. Okręty mają tym samym charakteryzować się zwiększonym promieniem operacyjnym, a także większą odpornością na usterki tak wrażliwego elementu mechanicznego.
Pierwsza z fregat ma zostać poddana pracom remontowym jeszcze w tym miesiącu. Kolejna trafi do stoczni w 2013, a ostatnie dwie w 2014. Przedstawiciele Scheldepoort Repair & Conversion Yard przewidują, że prace modernizacyjne nad każdą z jednostek mogą trwać 70-80 dni.
O wyborze Scheldepoort Repair & Conversion Yard w dużej mierze przesądziło doświadczenie. Stocznia dokonywała już w przeszłości remontów i modernizacji na okrętach wchodzących w skład holenderskiej marynarki wojennej, w tym na okrętach desantowych typu Rotterdam (Rotterdam zamiast Mistrala?, 2009-09-05). Fregaty rakietowe typu De Zeven Provinciën zaczęły wchodzić do służby w holenderskiej marynarce wojennej w 2002 (początek prac konstrukcyjnych datuje się na 1991).