Lockheed Martin otrzymał 3,5 mln USD za udostępnienie transportera Havoc (odmiana AMV 8x8) do testów pod kątem jego zgodności z wymogami prowadzonego przez Korpus Piechoty Morskiej programu Marine Personnel Carrier (MPC).
W trakcie trwającego 8 miesięcy okresu prób, przedstawiciele USMC chcą ocenić, m.in. funkcjonowanie systemów pokładowych Havoca pod kątem transportu i zabezpieczenia żołnierzy, a także zdolności amfibijne. Z tego względu część testów prowadzona będzie na terenie Amphibious Vehicle Test Branch w Camp Pendleton.
Havoc bazuje na konstrukcji fińskiego transportera AMV 8x8 produkowanego przez Patrię, którego znacznie zmodernizowana wersja to polski KTO Rosomak. Porozumienie o współpracy obydwu przedsiębiorstw w tej kwestii zostało zawarte jeszcze w 2007 (Rosomak dla US Marine Corps?, 2007-10-18). Zgodnie z umową, w przypadku sukcesu przetargowego, głównym dostawcą wozów Patrii dla amerykańskich marines będzie Lockheed Martin Systems Integration w Owengo w stanie Nowy Jork. Ta spółka odpowiada też za wszelkie modyfikacje podstawowego AMV 8x8, zgodnie z wymogami USMC.
Konkurentem zespołu Lockheed Martin-Patria jest BAE Systems-Iveco, które oferuje transporter SUPERAV 8x8 Został on po raz pierwszy zaprezentowany publicznie w trakcie wystawy wojskowej IDET w 2009 (PremieraSUPERAV 8x8 w Brnie, 2009-05-10).