Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Odpadł bom paliwowy A330 MRTT

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 12 września 2012

W czasie prób samolotu tankującego Airbus 330 MRTT Voyager, który ma trafić do wojsk lotniczych ZEA, odpadł bom tankujący. W wyniku wypadku nikt nie odniósł obrażeń.

Australijski A330 MRTT z wypuszczonym bomem sztywnym ARBS / Zdjęcie: Airbus Military

Do wypadku doszło 10 września nad zachodnią Hiszpanią, o 7:30 czasu lokalnego. Samolot przeznaczony dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich realizował finalny etap prób przed przekazaniem użytkownikowi. Wojska lotnicze ZEA zamówiły 3 takie maszyny, w konfiguracji ze sztywnym bomem (dla F-16) i dwoma giętkimi przewodami podskrzydłowymi (dla Mirage 2000). Dwa pierwsze samoloty tankujące miały zostać przekazane w bieżącym, trzeci – w przyszłym roku (Kwalifikacje A330 MRTT dla ZEA, 2012-03-26).

Według oficjalnej wersji producenta, w czasie lotu na wysokości ok. 9 tys. m, wysunięty bom odpadł od samolotu. Spadając na ziemię nie wyrządził on – na szczęście – żadnych szkód. Został odnaleziony następnego dnia, 11 września. Samolot bezpiecznie wylądował w macierzystej bazie Getafe pod Madrytem. Na jego pokładzie znajdowali się wyłącznie pracownicy Airbus Military.

Na razie nie wiadomo, co było przyczyną wypadku. Producent zwrócił się do jedynego użytkownika A330 MRTT ze sztywnym bomem, australijskich wojsk lotniczych (Drugi KC-30A dla Australii, 2011-05-30), o nie wykorzystywanie ARBS do czasu znalezienia przyczyny incydentu. Obecnie w RAAF służą 4 z 5 zamówionych samolotów europejskiego koncernu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.