Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się turecki bsl Anka

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 29 września 2012

W czasie oblotu testowego rozbił się turecki bezzałogowiec TAI Anka. Testy 4 pozostałych prototypów będą kontynuowane.

Lądowanie bsl TAI Anka po locie testowym / Zdjęcie: TAI

Do wypadku doszło wczoraj w czasie pierwszego lotu testowego piątego egzemplarza bsl TAI Anka (Turcja kupuje bsl Anka, 2012-01-07). Naziemny ośrodek kontroli utracił z nim łączność, gdy znajdował się na wysokości 3,3 km. Bsl spadł ziemię na obszarze pustynnym niedaleko Eskişehir w dystrykcie Sivrihisar. Nikomu nic się nie stało.

Przyczyny wypadku badają specjaliści producenta – Turkish Aerospace Industries (TAI). Jego przedstawiciele poinformowali, że testy czterech pozostałych egzemplarzy bsl Anka będą kontynuowane.
Do wczorajszego oblotu bsl Anka wykonały ponad 300 lotów. W jednym z nich osiągnięto wysokość 7,6 km. Pułap maksymalny TAI Anka wynosi 9 km, a obliczeniowa długotrwałość lotu z 200-kg ładunkiem użytecznym – 24 h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra