Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Spłonął indonezyjski X3K

Marynarka wojenna, 01 października 2012

W piątek doszło do pożaru na pokładzie pierwszego trimaranu patrolowego typu X3K indonezyjskiej marynarki wojennej, KRI Klewang-625. Jednostka została prawdopodobnie całkowicie utracona.

KRI Klewang-625 w czasie niedawnego pożaru / Zdjęcie: Senang Diri

Pożar wybuchł w piątek o godzinie 15:15 czasu miejscowego. Patrolowiec dokował w porcie bazy marynarki wojennej w Banyuwangi, na wschodzie jednej z największych wysp kraju, Jawy.

Przybyłe na miejsce zdarzenia zastępy straży pożarnej walczyły z ogniem przez dwie godziny. Po jego opanowaniu, znajdującym się na terenie bazy marynarzom ukazał się praktycznie doszczętnie zniszczony wrak trimaranu. Według indonezyjskiego resortu obrony, naprawa powstałych szkód na KRI Klewang-625 jest praktycznie niemożliwa.

Piątkowe zdarzenie jest tym bardziej tragiczne, że zaledwie przed miesiącem patrolowiec został zwodowany przez producenta, Lundin Industry Invest (Wodowanie pierwszego X3K, 2012-09-05). Wydarzenie miało miejsce na terenie stoczni w Banyuwang, tej samej, w której konstruowane są obecnie pozostałe 3 z łącznie czterech zamówionych trimaranów typu X3K (Indonezja kupuje 4 trimarany, 2012-01-24).

Ministerstwo oborny Indonezji zapowiedziało już powołanie specjalnej grupy dochodzeniowej mającej za zadanie wyjaśnienie przyczyn pożaru. Według zapowiedzi władz w Dżakarcie, pomimo pojawiających się podejrzeń co do wad konstrukcyjnych patrolowca, jako najprawdopodobniejszej przyczyny pożaru, plany wcielenia do służby pozostałych 3 jednostek pozostały niezmienione.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.