Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Silnik dla A320neo

Lotnictwo cywilne, 29 października 2012

Przedstawiciele Pratt & Whitney poinformowali o zakończeniu montażu pierwszego prototypu silnika mającego w przyszłości napędzać produkowane przez Airbusa samoloty pasażerskie modelu 320neo.

Producent zebrał już zamówienia na ponad 1,1 tys. silników Pratt & Whitney PurePower PW1100G-JM od 11 przyszłych użytkowników / Zdjęcie: Pratt & Whitney

Informacja na ten temat została opublikowana 26 października. Silnik PurePower PW1100G-JM został wyprodukowany na terenie zakładów amerykańskiego przedsiębiorstwa w West Palm Beach na Florydzie. Ma on w najbliższej przeszłości rozpocząć serię testów, których celem jest sprawdzenie funkcjonowania konstrukcji oraz wykrycie ewentualnych usterek technicznych, przed rozpoczęciem prób w locie.

Według producenta program testowy zakłada przeprowadzenie prób na łącznie ośmiu silnikach. Przewidziany termin ich realizacji to najbliższe 24 miesiące. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z obecnymi założeniami, pierwsza seryjna jednostka napędowa zostanie zamontowana na A320neo do 2015.

Produkowane przez Pratt & Whitney silniki mają w przyszłości napędzać całą flotę A320neo, będących wersją rozwojową już wykorzystywanych samolotów (Początek budowy Airbusa 320neo, 2012-07-09).

Nowe silniki, poza wyciszeniem pracy, mają cechować się redukcją zużycia paliwa nawet o 15%, w porównaniu do modeli wcześniejszych generacji. Poza PurePower PW1100G-JM Pratt & Whitney prowadzi obecnie prace rozwojowe m.in. nad silnikami PW1217G, które mają napędzać japońskie Mitsubishi Regional Jet (Silnik dla MRJ, 2011-03-28) oraz PW1400G, z przeznaczeniem dla rosyjskich MC-21 (Silniki dla MC-21, 2010-04-14). Seryjne egzemplarze pierwszego z nich mają rozpocząć pracę w 2015, z kolei drugie – dwa lata później.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.