Produkowany przez Sukhoi Civil Aircraft (SCAC) pasażerski Superjet 100 otrzymał certyfikat indonezyjskich władz lotniczych, umożliwiający wprowadzenie samolotu na krajowy rynek.
Oficjalna certyfikacja rosyjskiego samolotu odbyła się wczoraj. Wraz z pozytywną decyzją indonezyjskich władz lotniczych, SCAC może rozpocząć dostawy już zakontraktowanych przez lokalnych przewoźników maszyn oraz liczyć na zwiększenie zainteresowania SSJ100 ze strony pozostałych.
SSJ100 zostały zamówione przez dwóch indonezyjskich przewoźników. Sky Aviation na mocy porozumienia z 2011 zdecydowała się na zakup 12 SSJ100/95B za 379 mln USD. Wszystkie Superjety mają zostać przekazane linii do 2015.
Drugim przewoźnikiem jest Kartika Airlines, który w 2010 podpisał porozumienie o wartości 951 mln USD o zakupie 30 SSJ100/95B. Podobnie jak w przypadku Sky Aviation, także Kartika Airlines ma otrzymać wszystkie zakontraktowane maszyny do 2015.
Certyfikacja SSJ100 jest dużym sukcesem marketingowym oferowanego przez SCAC. Zwłaszcza po wypadku, do jakiego doszło w maju br. (Katastrofa Superjeta 100 w Indonezji, 2012-05-09, Odnaleziono szczątki Superjeta, 2012-05-10).
Akceptacja ze strony indonezyjskich władz lotniczych jest kolejnym etapem da drodze do uczynienia z SSJ100 produktu oferowanego na skalę globalną. Następuje ona po certyfikacji rosyjskiej (IAC AR), europejskiej (EASA) oraz meksykańskiej.