Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Razem zaproponują T-100 dla USAF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 stycznia 2013

Alenia Aermacchi i General Dynamics podpisały list intencyjny w sprawie złożenia wspólnej oferty w przetargu na nowy samolot szkolenia zaawansowanego (program T-X) dla wojsk lotniczych USA, który ma zastąpić wysłużone T-38C Talon.

Artystyczna wizja T-100 / Grafika: Alenia Aermacchi

Alenia Aermacchi i General Dynamics zaoferują w pełni zintegrowany system szkolenia zaawansowanego pilotów, zbudowany w oparciu o samolot Alenia Aermacchi T-100 Master, czyli zamerykanizowaną wersję włoskiego M-346 Master. W skład oferty wejdą także systemy symulacji lotu, multimedialne sale wykładowe oraz wsparcie logistyczne. Głównym wykonawcą ewentualnego zlecenia będzie General Dynamics C4 Systems.

Przedstawiciele obu spółek deklarują, że ich system szkoleniowy będzie współpracował z każdym elementem wyposażenia USAF i zostanie zbudowany w USA, w oparciu o wyprodukowane na rynku amerykańskim komponenty. Zapowiedź uruchomienia produkcji M-346 wynika z faktu, że program T-X jest największym przedsięwzięciem zbrojeniowym świata związanym z zakupem samolotów szkolenia zaawansowanego. Wstępne zamówienie planowane jest obecnie na ok. 350 egz., zaś całkowite zapotrzebowanie wszystkich rodzajów sił zbrojnych może zamknąć się liczbą nawet tysiąca egz.

Amerykańskie wojska lotnicze rozpoczęły prace nad wyłonieniem następców samolotów szkolnych T-38C Talon w 2010 (Następcy Talonów, 2010-09-01, Pół wieku Talona, 2011-03-22). Konkurentami dla zespołu Alenia Armacchi/General Dynamics są duet KAI-Lockheed Martin – który oferuje opracowany wspólnie T-50 – oraz Northrop Grumman sprzymierzony z BAE Systems. Ta ostatnia grupa proponuje najnowszą odmianę Hawka (opartą na modelu T2/128). Przypomnijmy, że zamerykanizowane Hawki, oznaczone jako T-45 Goshawk, są obecnie wykorzystywane do celów szkoleniowych przez lotnictwo US Navy i USMC.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra