Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Razem zaproponują T-100 dla USAF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 stycznia 2013

Alenia Aermacchi i General Dynamics podpisały list intencyjny w sprawie złożenia wspólnej oferty w przetargu na nowy samolot szkolenia zaawansowanego (program T-X) dla wojsk lotniczych USA, który ma zastąpić wysłużone T-38C Talon.

Artystyczna wizja T-100 / Grafika: Alenia Aermacchi

Alenia Aermacchi i General Dynamics zaoferują w pełni zintegrowany system szkolenia zaawansowanego pilotów, zbudowany w oparciu o samolot Alenia Aermacchi T-100 Master, czyli zamerykanizowaną wersję włoskiego M-346 Master. W skład oferty wejdą także systemy symulacji lotu, multimedialne sale wykładowe oraz wsparcie logistyczne. Głównym wykonawcą ewentualnego zlecenia będzie General Dynamics C4 Systems.

Przedstawiciele obu spółek deklarują, że ich system szkoleniowy będzie współpracował z każdym elementem wyposażenia USAF i zostanie zbudowany w USA, w oparciu o wyprodukowane na rynku amerykańskim komponenty. Zapowiedź uruchomienia produkcji M-346 wynika z faktu, że program T-X jest największym przedsięwzięciem zbrojeniowym świata związanym z zakupem samolotów szkolenia zaawansowanego. Wstępne zamówienie planowane jest obecnie na ok. 350 egz., zaś całkowite zapotrzebowanie wszystkich rodzajów sił zbrojnych może zamknąć się liczbą nawet tysiąca egz.

Amerykańskie wojska lotnicze rozpoczęły prace nad wyłonieniem następców samolotów szkolnych T-38C Talon w 2010 (Następcy Talonów, 2010-09-01, Pół wieku Talona, 2011-03-22). Konkurentami dla zespołu Alenia Armacchi/General Dynamics są duet KAI-Lockheed Martin – który oferuje opracowany wspólnie T-50 – oraz Northrop Grumman sprzymierzony z BAE Systems. Ta ostatnia grupa proponuje najnowszą odmianę Hawka (opartą na modelu T2/128). Przypomnijmy, że zamerykanizowane Hawki, oznaczone jako T-45 Goshawk, są obecnie wykorzystywane do celów szkoleniowych przez lotnictwo US Navy i USMC.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.