Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SPS Cantabria przybył do Australii

Marynarka wojenna, 15 lutego 2013

Hiszpański okręt zaopatrzeniowy, SPS Cantabria (A15) przybył przed kilkoma dniami do Australii, gdzie spędzi najbliższe 9 miesięcy. Jednostka będzie służyła do szkolenia załóg przyszłych desantowców typu Canberra i niszczycieli typu Hobart.

SPS Cantabria (A15) wpływa do portu w Melbourne. W tle jeden z okrętów desantowych typu Canberra, przyszły HMAS Canberra. Dzisiaj australijski okręt oficjalnie otrzymał swoje nowe imię / Zdjęcie: MO Australii

SPS Cantabria będzie uczestniczył w serii gier sztabowych i ćwiczeń, prowadzonych z marynarzami Royal Australian Navy. Weźmie też udział w październikowej morskiej paradzie wojskowej, International Fleet Review. Jego dyslokacja jest wynikiem zawartego pomiędzy Canberrą i Madrytem w 2012 międzyrządowego porozumienia.

Hiszpanie będą mieli okazję do przetestowania okrętu na pierwszej tak poważnej misji zagranicznej. Od czasu przyjęcia jednostki do służby w 2010, nie była ona angażowana w działania morskie tak daleko od hiszpańskiego wybrzeża.

Australijczycy z kolei będą mogli przeprowadzić szkolenie pierwszych załóg nowych typów okrętów wojennych: desantowców typu Canberra (Wodowanie Adelajdy, 2012-07-05) oraz niszczycieli typu Hobart (Produkcja australijskich niszczycieli, 2010-04-15). Poszczególne jednostki obydwu typów znajdują się obecnie w różnych stadiach montażu. Ich wejście do służby przewidziane jest na lata 2014-2017. Zarówno Canberra jak i Hobart współdzielą z hiszpańską Cantabrią część systemów pokładowych. Wynika z faktu, że udział w konstrukcji wszystkich 3 typów okrętów brała ta sama hiszpańska stocznia, Navantia. W grę wchodzi też zaznajomienie załogi z procedurami obsługi stacjonujących na jednostkach wiropłatów.

Kilkumiesięczna wspólna eksploatacja SPS Cantabria, pozwoli też Australijczykom na zapoznanie się z potencjałem hiszpańskiego okrętu. Zdobyte w ten sposób doświadczenie powinno pomóc Canberrze w realizacji planów związanych z wycofaniem ze służby obecnie wykorzystywanego okrętu zaopatrzeniowego, HMAS Success (OR 304) oraz jego zastąpienia przez nowszą jednostkę. Nieoficjalnie mówi się, że w grę mogłaby wchodzić któraś z konstrukcji oferowanych właśnie przez Navantię.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.