Ministerstwo Obrony Indii zdecydowało o wstrzymaniu przetargu na 197 lekkich śmigłowców obserwacyjnych dla wojsk lądowych i lotniczych.
O wstrzymaniu przetargu na 197 lekkich śmigłowców obserwacyjnych (RSH, reconnaissance and surveillance helicopter) dla wojsk lądowych (133) i lotniczych (64), wartych potencjalnie 1,5 mld USD, zdecydowano 13 lutego. Co ciekawe, zaledwie tydzień wcześniej minister A.K. Antony mówił, że właśnie ten przetarg zostanie szybko zakończony. Oficjalnie nie wiadomo, co jest przyczyną zmiany decyzji. Nieoficjalnie media podają o konieczności zmiany warunków technicznych. Nowy przetarg może zostać ogłoszony w ciągu 5 lat.
W ostatniej fazie przetargu na RSH zostało dwóch konkurentów: francuski Eurocopter AS550C3 Fennec i rosyjski Kamow Ka-226T Sergei. Ich badania porównawcze zakończyły się w grudniu 2010. Według założeń przetargu, 60 śmigłowców wybranego typu miało zostać dostarczonych przez producenta, a pozostałych 137 powinno być wyprodukowanych w Indiach przez HAL. Pierwotne plany, z połowy 2008 (Rusza indyjski przetarg śmigłowcowy, 2008-07-28), zakładały zamówienie 384 lekkich śmigłowców dla wojsk lądowych i lotniczych. 187 z nich miało zostać wyprodukowanych przez HAL na podstawie własnego projektu. Poprzedni przetarg – wygrany przez Eurocoptera – został anulowany z powodu podejrzeń o korupcję.
RSH mają zastąpić 230 szybko starzejących się śmigłowców Chetak (Aerospatiale SA316 Alouette III) i Cheetah (SA315B Lama).