Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lufthansa planuje zakupy

Lotnictwo cywilne, 20 lutego 2013

Lufthansa Group zamierza nabyć 108 nowych samolotów pasażerskich, w tym 8 długodystansowych. Dostawy maszyn miałyby trwać w latach 2015-2025. Katalogowa wartość planowanego zamówienia wynosi 9 mld Euro.

Airbus 380 niemieckiego przewoźnika / Zdjęcie: Lufthansa

Plany nabycia nowych samolotów muszą jeszcze zostać zatwierdzone przez radę nadzorczą. Przewoźnik prowadzi już jednak rozmowy z potencjalnymi dostawcami samolotów: europejskim Airbusem i amerykańskim Boeingiem. W grę może więc wchodzić zakup wąskokadłubowych A320neo lub 737 MAX (planowane do wprowadzenia do służby odpowiednio w latach 2015 i 2017) oraz szerokokadłubowych 787/747-8 lub A350/A380 (Pierwszy A380 Lufthansy, 2010-05-21).

Ewentualny wybór Airbusa lub Boeinga (albo obydwu jednocześnie) będzie naturalną konsekwencją wieloletniej współpracy przewoźnika z tymi producentami. Lufthansa Group posiada już bowiem A380-800, A340-600, A340-300, A330-300, A321-100/200, A320-200, A319-100 oraz Boeingi 747-8, 747-400, 737-800 IGW, 737-500 i 737-300. Nowe samoloty mają trafić do wszystkich podmiotów grupy Lufthansa, którą poza tytularnym przewoźnikiem współtworzą też m.in. : Swiss, Austrian Airlines (Lufthansa kupuje Austrian Airlines, 2008-12-05), Germanwings, Lufthansa CityLine, Air Dolomiti, Eurowings oraz Lufthansa Cargo. Grupa ta eksploatuje obecnie ok. 700 samolotów pasażerskich i transportowych.

Dostawy miałyby trwać w latach 2015-2025. Wartość kontraktu szacowana jest na 9 mld Euro. Zostanie on opłacony ze środków własnych oraz zaciągniętych kredytów. Ogłoszone wczoraj plany wpisują się w szerszą strategię odmłodzenia i rozbudowy floty samolotów pasażerskich i towarowych Lufthansa Group. Zakłada ona wprowadzenie do służby do 2025 aż 239 nowych maszyn o łącznej wartości 23 mld Euro.

Działaniom tym towarzyszyć będzie też stopniowe wycofywanie z linii najbardziej wyeksploatowanych samolotów. Chodzi m.in. o Boeingi rodziny 737, których eksploatacja ma zakończyć się w połowie bieżącej dekady.

Wpływ na ostateczne zatwierdzenie ogłoszonych planów będzie z pewnością miało opublikowanie całościowych danych dotyczących obrotów grupy za 2012. Ma do tego dojść 14 marca. Ze wstępnego, przedstawionego wczoraj zestawienia wynika, że Lufthansa Group zakończyła zeszły rok obrotem 30,1 mld Euro i zyskiem netto w wysokości 990 mln Euro. Duży wpływ na te wyniki miał wzrost liczby przewiezionych w 2012 pasażerów (Więcej pasażerów Lufthansy, 2013-01-10) oraz realizacja wprowadzonego programu oszczędnościowego (1,5 mld USD oszczędności Lufthansy, 2012-02-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.