Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozpoczął się przetarg na AJT

Lotnictwo wojskowe, 25 lutego 2013

Inspektorat Uzbrojenia MON opublikował dzisiaj komunikat o wszczęciu postepowania na dostawę Zintegrowanego Systemu Szkolenia Zaawansowanego AJT. Termin składania ofert wyznaczono na 2 kwietnia 2013.

Wycofanie z eksploatacji samolotów szkolnych TS-11 Iskra miało nastąpić ostatecznie w 2012, ale po anulowaniu przetargu w październiku 2011 termin ten przedłużano do 2013. Teraz prawdopodobnie Iskry będą musiały służyć do 2017. Jest to dobra informacja dla dęblińskich Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 3, zajmujących się serisowaniem i remontami Iskier / Zdjęcie: Mariusz Adamski

IU MON chce zakupić dla 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie 8 nowych samolotów szkolenia zaawansowanego AJT wraz z systemem szkolenia, na który składa się: kompleksowy symulator lotu (FMS), symulator pilotażowy/częściowych zadań, symulator procedur awaryjnych (katapultowania), komputerowy system wspomagania szkolenia CBT/CAI/SZS i pakiet szkoleniowy.

Zakup obejmuje także dostawę pakietu logistycznego, w tym: sprzęt naziemnej obsługi samolotów, wyposażenie naziemne samolotów, wyposażenie obsługowo-naprawcze, części zamienne i materiały eksploatacyjne, wsparcie techniczne eksploatacji, system informatyczny wsparcia eksploatacji, zabezpieczenie metrologiczne, dokumentację techniczną samolotu oraz urządzeń naziemnej obsługi statków powietrznych, dokumentację techniczna do urządzeń szkoleniowych (symulatorów) do szkolenia personelu latającego i technicznego oraz system eksploatacji.

Inspektorat dopuszcza możliwość zlecenia przez oferenta części prac podwykonawcom, jeśli ten wskaże, jakiej części zamówienia to dotyczy.

W komunikacie nie poinformowano o wymaganiach taktyczno-technicznych. Mają one być określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, która będzie przekazana tym podmiotom, które zostaną zaproszone do składania ofert.

Realizacja umowy ma się rozpocząć 15 stycznia 2014 i zakończyć 30 listopada 2017. IU zastrzegł jednak, że może unieważnić postępowanie w przypadku zmiany koncepcji szkolenia pilotów Sił Powietrznych.

Ogłoszony przetarg jest konsekwencją decyzji ministra obrony narodowej, który 18 lutego br. zaakceptował dwa wnioski Rady Uzbrojenia w sprawie zakupu samolotów szkolenia zaawansowanego dla wojsk lotniczych oraz zakupu 70 śmigłowców dla wszystkich rodzajów wojsk (Śmigłowce i AJT coraz bliżej, 2013-02-19). Jest to już druga próba pozyskania samolotu szkolnego. Poprzednia, zakładająca zakup samolotu zdolnego również do wykonywania misji bojowych, zakończyła się niepowodzeniem (LIFT odłożony!, 2011-10-27). Nieco później, w kwietniu 2012, IU MON ogłosił zapytanie o informację (RFI), dotyczącą 16 mniej zaawansowanych technicznie samolotów AJT (Ruszył proces zakupu samolotów szkolnych, 2012-04-03). Nadesłane wówczas odpowiedzi były podstawą dla późniejszego procesu przygotowania formalnego etapu przetargu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.