Rząd w New Delhi ponownie postanowił przyznać pomoc narodowemu przewoźnikowi. Air India mają dostać 909 mln USD, jeżeli poprawią wyniki finansowe.
Indyjski rząd zamierza dofinansować linie lotnicze Air India. Towarzystwo, którego większościowym udziałowcem jest państwo, ma otrzymać kwotę 50 mld rupii (909 mln USD), dodaną do budżetu na 2013-2014. Jest to suma nieco niższa, niż w poprzednim okresie, gdy linia dostała od rządu pomoc bezpośrednią w wysokości 60 mld rupii (1,091 mld USD).
W kwietniu 2012 gabinetManmohana Singha zaaprobował plan naprawczy, który zakładał, że towarzystwo wyjedzie na plus w roku budżetowym 2012-2013. Obecnie zarząd linii twierdzi, że we wspomnianym okresie osiągnie obrót w wysokości 13,2 mld rupii (245,4 mln USD), co pozwoli na niewielki zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, opłaceniem podatków i odliczeniem kosztów amortyzacji.
Tak optymistyczne podejście jest jednak sprzeczne z wcześniejszymi doniesieniami na temat kondycji przewoźnika. W styczniu br. Ajit Singh, minister lotnictwa cywilnego Indii, poinformował podatników, że co miesiąc linia ponosi stratę w wysokości 4 mld rupii. W związku z tym powołano komisję, mającą opracować sposoby obniżenia kosztów i lepszego wykorzystania floty. Wyniki prac mają być znane przed końcem marca br.
Sytuację towarzystwa pogarsza także uziemienie Dreamlinerów (Pierwszy Dreamliner dla Indii, 2012-09-06), które miały pomóc w rozwoju siatki połączeń oraz brak wystarczającej liczby załóg lotniczych w spółce-córce Air India Express (Wojskowi piloci do cywila?, 2013-01-03).