Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot F-15SA

Lotnictwo wojskowe, 18 marca 2013

US Air Force poinformowały o oblocie pierwszego F-15SA. Wydarzenie miało miejsce 20 lutego.

Pierwszy F-15SA podczas lotu / Zdjęcie: US Air Force

Rząd Arabii Saudyjskiej zawarł z Boeingiem kontrakt na dostawę 84 F-15SA (Arabia Saudyjska kupiła 84 F-15SA, 2011-12-29) i modernizację do tego standardu 70 F-15S pod koniec 2011 (4 mld USD na modernizację F-15S, 2012-11-05). Wartość porozumienia to ponad 29,4 mld USD.

F-15SA będą wyposażone m.in. w radiolokator Raytheon APG-63(V)3 z anteną fazowaną, cyfrowe urządzenia walki elektronicznej i wskaźnik nahełmowy. Napęd stanowią silniki General Electric F-110-GE-129.

Pierwszy samolot, przeznaczony dla Królewskich Wojsk Lotniczych Arabii Saudyjskiej wystartował do lotu z wytwórni Boeinga w St. Louis. Jak podano w oficjalnej informacji oblot przebiegł zgodnie z planem, a wszystkie zakładane cele zostały osiągnięte (chodziło zapewne o sprawdzenie działania zespołu napędowego i instalacji pokładowych). Zbadano także funkcjonowanie układu sterowania lotem fly-by-wire, jaki ma być zabudowany we wszystkich F-15SA.

Podczas programu prób w locie użyte będą trzy F-15SA,  z zabudowanym oprzyrządowaniem pomiarowym. Będą one operować z wytwórni Boeinga w St. Louis i w Palmdale.

Dostaw seryjnych samolotów dla Arabii Saudyjskiej rozpoczną się w 2015, a zakończą przed 2019. Tuzin F-15SA pozostanie na terenie Stanów Zjednoczonych, gdzie prowadzone będzie szkolenie saudyjskich lotników i techników.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.