Reklama
Reklama

Brytyjski przewoźnik czarterowy Thomson Airways rozpocznie w lipcu loty na biopaliwie. Na początek nowym paliwem będą napędzane samoloty latające na trasie Birmingham - Palma de Malorka (na hiszpańskiej Majorce).

B737-800 Thomson Airways

Paliwo składać się ma w 50% z HEFA (Hydroprocessed Esters and Fatty Acids) i 50% tradycyjnego paliwa Jet A-1 używanego w silnikach turbinowych. HEFA będzie produkowane ze zużytego oleju spożywczego. Paliwo będzie dostarczał holenderski SkyNrg - spółka linii lotniczej Air France/KLM, koncernu paliwowego North Sea Group i grupy doradczej Spring Associates.

Pierwszy lot z wykorzystaniem nowego paliwa ma odbyć się 28 lipca 2011.

W 2012 Thomson Airways ma się stać pierwszym brytyjskim użytkownikiem Boeingów 787. Nieoficjalnie mówi się, że brytyjski przewoźnik czarterowy dostanie swego pierwszego Dreamlinera jeszcze przed PLL LOT (Prototyp Dreamlinera w Warszawie, 2011-06-27).

B737-800 Thomson Airways

Paliwo składać się ma w 50% z HEFA (Hydroprocessed Esters and Fatty Acids) i 50% tradycyjnego paliwa Jet A-1 używanego w silnikach turbinowych. HEFA będzie produkowane ze zużytego oleju spożywczego. Paliwo będzie dostarczał holenderski SkyNrg - spółka linii lotniczej Air France/KLM, koncernu paliwowego North Sea Group i grupy doradczej Spring Associates.

Pierwszy lot z wykorzystaniem nowego paliwa ma odbyć się 28 lipca 2011.

W 2012 Thomson Airways ma się stać pierwszym brytyjskim użytkownikiem Boeingów 787. Nieoficjalnie mówi się, że brytyjski przewoźnik czarterowy dostanie swego pierwszego Dreamlinera jeszcze przed PLL LOT (Prototyp Dreamlinera w Warszawie, 2011-06-27).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.