Reklama
Reklama

Brazylijski Embraer ujawnił planowany wygląd bsl Harpia, projektowanego przez Harpia Sistemas - spółkę z udziałem Elbit Systems.

O powstaniu spółki z udziałem Elbit Systems brazylijski koncern lotniczy Embraer poinformował na początku września (Bezzałogowce Embraera, 2011-09-09). 51% udziałów w Harpia Sistemas objął Embraer Defesa, a 49% kontroluje AEL Sistemas - brazylijska spółka Elbit Systems (Embraer Defesa objęła w niej 25%). Spółka ma zajmować się projektowaniem, produkcją i serwisowaniem bezpilotowców.

Kilka dni temu Embraer ujawnił planowany wygląd pierwszego bsl projektowanego przez nową spółkę - Harpia. To średniopłat ze śmigłem pchającym i dwubelkowym kadłubem. W przedniej części kadłuba znajduje się przedział wyposażenia rozpoznawczego i łączności. Nie podano projektowanych wymiarów i charakterystyk nowego bsl. Według Frederico Curado z Embraera, Harpia ma konkurować na rynkach światowych z amerykańskim General Atomics Predator i izraelskim IAI Heron. W Brazylii miałaby być wykorzystywana nie tylko przez wojsko, ale też do patrolowania ogromnych obszarów dorzecza Amazonki.

Elbit od lat dostarcza awionikę do samolotów produkowanych przez Embraera (Super Tucano) i używanych przez brazylijskie wojska lotnicze (A-1M, F-5BR). Brazylia kupiła na początku 2010 bsl Hermes 450. AEL Sistemas oferuje systemy samoobrony i awionikę (komputer misji, wyświetlacz HUD) do projektowanego przez Embraera samolotu transportowego KC-390 (V2500 dla KC-390, 2011-07-26) - konkurenta amerykańskiego C-130.

O powstaniu spółki z udziałem Elbit Systems brazylijski koncern lotniczy Embraer poinformował na początku września (Bezzałogowce Embraera, 2011-09-09). 51% udziałów w Harpia Sistemas objął Embraer Defesa, a 49% kontroluje AEL Sistemas - brazylijska spółka Elbit Systems (Embraer Defesa objęła w niej 25%). Spółka ma zajmować się projektowaniem, produkcją i serwisowaniem bezpilotowców.

Kilka dni temu Embraer ujawnił planowany wygląd pierwszego bsl projektowanego przez nową spółkę - Harpia. To średniopłat ze śmigłem pchającym i dwubelkowym kadłubem. W przedniej części kadłuba znajduje się przedział wyposażenia rozpoznawczego i łączności. Nie podano projektowanych wymiarów i charakterystyk nowego bsl. Według Frederico Curado z Embraera, Harpia ma konkurować na rynkach światowych z amerykańskim General Atomics Predator i izraelskim IAI Heron. W Brazylii miałaby być wykorzystywana nie tylko przez wojsko, ale też do patrolowania ogromnych obszarów dorzecza Amazonki.

Elbit od lat dostarcza awionikę do samolotów produkowanych przez Embraera (Super Tucano) i używanych przez brazylijskie wojska lotnicze (A-1M, F-5BR). Brazylia kupiła na początku 2010 bsl Hermes 450. AEL Sistemas oferuje systemy samoobrony i awionikę (komputer misji, wyświetlacz HUD) do projektowanego przez Embraera samolotu transportowego KC-390 (V2500 dla KC-390, 2011-07-26) - konkurenta amerykańskiego C-130.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.