Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Autor: Bartosz Głowacki

Od lat konstruktorzy podejmują próby zastosowania energii elektrycznej do napędu statków powietrznych. W ramach prac badawczo-rozwojowych powstał m.in. samolot SkySpark, który w czerwcu 2009 rozwinął prędkość 250 km/h. Jednak skonstruowanie śmigłowca napędzanego wyłącznie energią elektryczną jest praktycznie niemożliwe.

Demonstrator napędu hybrydowego – śmigłowiec Ecureuil AS350 z zabudowanym dodatkowym silnikiem elektrycznym / Zdjęcie: Eurocopter

Wprawdzie po ulicach jeżdżą już samochody z napędem hybrydowym, ale w ich przypadku nadrzędnym celem było zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Należy też pamiętać, że samochody hybrydowe mają większą masę i gabaryty, ich konstrukcja jest bardziej skomplikowana, a cena wyższa w porównaniu z klasycznymi pojazdami.


Skrzydlata Polska - 09/2012
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.