Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikaty dla dwóch Falconów

Lotnictwo cywilne, 31 marca 2013

Koncern Dassault Aviation otrzymał Certyfikaty Typu EASA dla dwóch biznesjetów – Falcon 2000S i 2000LXS.

Prototypowy Falcon 2000LXS podczas lotu / Zdjęcie: Katsuhiko Tokunaga, Dassault Aviation

Falcon 2000S (Nowy Falcon, 2011-05-18) jest kontynuacją linii samolotów, które rozpoczęły karierę na początku lat 1990. (Rozpoznawcze Falcony dla Korei Płd., 2011-12-29). Jest napędzany dwoma silnikami turbowentylatorowymi PW308C o ciągu 31,14 kN każdy. Zapewniają one prędkość przelotową Ma0,8 i lepsze charakterystyki startu i wznoszenia. Pomaga w tym zmodernizowane skrzydło, zaopatrzone m.in. w winglety, zapożyczone z modelu 2000LX.

Samolot o maksymalnej masie startowej 18 688 kg może pomieścić w zbiornikach aż 6620 kg paliwa i jednocześnie przewieźć ładunek użyteczny o masie 839 kg. Natomiast zasięg Falcona 2000S z dwuosobową załogą i 6 pasażerami oraz rezerwą paliwa NBAA wynosi 6200 km. Certyfikowany pułap praktyczny to 14 325 m.

Falcon 2000LXS, jak sama nazwa wskazuje, łączy zasięg i wyposażenie 2000LX z osiągami 2000S. Maksymalna masa startowa samolotu wynosić ma 19 414 kg, a maksymalny udźwig – 993 kg.

Dzięki udoskonaleniom Falcon 2000LXS przy pełnych zbiornikach paliwa ma zdolny do przebycia dystansu 7408 km, z prędkością Ma0,8, dwoma pilotami, sześcioma pasażerami i rezerwą NBAA IFR na 370 km lotu, przy 85% rocznych wiatrów, w warunkach dnia standardowego i przy idealnym zarządzaniu ruchem lotniczym.

Wyposażenie kabiny załogi Falcona 2000LXS stanowić ma awionika EASy II. Dane pilotażowo-nawigacyjne i parametry zespołu napędowego prezentowane będą na czterech ciekłokrystalicznych kolorowych wyświetlaczach wielofunkcyjnych o wymiarach 358 x 358 mm. EASy II charakteryzuje się zmodyfikowaną symbologią wyświetlaczy, nowym oprogramowaniem systemu zarządzania lotem i polepszonymi zdolnościami startu i odejścia na drugi krąg.

Producent (Zaskakujące wyniki Dassault, 2012-04-27) spodziewa się, że wkrótce obydwa nowe Falcony uzyskają także Certyfikat Typu FAA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.