Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AW169 będzie montowany w Filadelfii

Lotnictwo cywilne, 01 maja 2013

Koncern AgustaWestland poinformował, że w zakładach w Filadelfii zostanie utworzona linia montażu końcowego śmigłowców AW169.AgustaWestland może pochwalić się zamówieniami na ponad 80 AW169. Dotychczas oblatano cztery prototypy. Uzyskanie Certyfikatu Typu zaplanowano w przyszłym roku

Zakłady AgustaWestland są zlokalizowane na terenie portu lotniczego Northeast Philadelphia. Montaż końcowy pierwszego AW169 rozpocznie się tam w maju przyszłego roku. Śmigłowiec trafi do odbiorcy w połowie 2015. Produkcją zespołów i podzespołów zajmą się wytwórnie we włoskim Vergiate i brytyjskim Yeovil.

Tempo montażu będzie stopniowo zwiększane tak, aby od 2017 w Filadelfii powstawało ok. 20 wiropłatów rocznie. W razie wzrostu zapotrzebowania na rynku na AW169, linia montażu zostanie odpowiednio zmodyfikowana, aby sprostać wymaganiom. Niedawno producent przedstawił wojskową wersję AW169, która oferowana jest amerykańskim wojskom lądowym (AW 169 AAS dla US Army , 2013-04-17).

Zakłady w Filadelfii, gdzie od maja 2104 odbywać się będzie montaż końcowy AW169 / Zdjęcia: AgustaWestland

AW169 wchodzi w skład rodziny śmigłowców, obejmującej także AW139 i AW189, które zostały opracowane zgodnie z najnowszą koncepcją, podobną do zastosowanej przez Airbusa i Boeinga, w samolotach A320 i B737.

Polega ona na skonstruowaniu kilku typów statków powietrznych, które charakteryzują się identycznym układem przyrządów i sterownic w kabinie załogi, identyczną symbologią i sposobem wyświetlania informacji, rozmieszczeniem elementów instalacji pokładowych, unifikacją wielu zespołów i części zamiennych (np. foteli pasażerskich).

Dzięki temu w przypadku posiadania floty różnych typów wiropłatów wyprodukowanych przez AgustęWestlanda można stosować takie same procedury operacyjne i obsługi technicznej, co znacznie przyspiesza proces zapoznawania się z konstrukcją i przeszkalania na poszczególne typy oraz obniża koszty eksploatacji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.