Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosja rozważa wznowienie produkcji MiG-31

Lotnictwo wojskowe, 14 maja 2013

W rosyjskiej Dumie rozgorzała debata na temat możliwości wznowienia produkcji myśliwców MiG-31. Większość mówców jest za.

W 2012 WWS Rosji dysponowały 252 samolotami MiG-31, jednak aż 80% z nich wymagało remontów / Zdjęcie: MO Rosji

W ubiegłym miesiącu ogłoszono rozpoczęcie prac projektowych mających na celu opracowanie następcy myśliwca przechwytującego MiG-31 (Następca MiG-31 do 2020, 2013-04-12). Obecnie w rosyjskim parlamencie – Dumie – trwa dyskusja dotycząca możliwości wznowienia produkcji tych samolotów. Inną alternatywą jest skoncentrowanie wysiłków na zwiększeniu tempa wytwarzania wielozadaniowych Su-35.

Aleksander Karezin, dyrektor generalny zakładów Sokoł w Niżnym Nowgorodzie, który zajmuje się modernizacją MiG-31 do standardu -BM poinformował, że w ostatnim roku przekazał odbiorcy 15 unowocześnionych samolotów. Według niego przedsiębiorstwo zdobyło zamówienia na ok. 60 MiG-31BM, który dostawy zakończą się w 2018 (Modernizacja MiGów-31, 2012-01-02).

Dowódca WWS FR, gen. por. Wiktor Bondariew twierdzi, że MiG-31 jest konstrukcją przestarzałą, a jej potencjał modernizacyjny jest niemal zerowy i lepiej będzie skupić się na pozyskaniu funduszy pozwalających na opracowanie nowych samolotów wielozadaniowych z rodziny Su-27/35.

Mimo tego wielu rosyjskich parlamentarzystów optuje za wznowieniem produkcji MiG-31. Według nich obecnie rosyjskie wojska obrony powietrznej i kosmicznej  (WKO), wyposażone w systemy obrony powietrznej S-300 / S-400, wspomagane przez samoloty MiG-31 i Su-35, są w stanie przechwycić 60-65% zagrożeń podczas hipotetycznego ataku NATO. Co więcej, rosyjskie stacje radiolokacyjne pokrywają zaledwie 31% przestrzeni powietrznej Rosji na małej wysokości i 51% na dużej wysokości.

W związku z tym Duma postuluje o przyznanie dodatkowych funduszy na zwiększenie ilości myśliwców przechwytujących Su-35S (Pierwsze Su-35S w służbie, 2012-12-28) i Mig-31BM oraz radarów. Co ciekawe, według parlamentarzystów pewna liczba zmagazynowanych MiG-31 może zostać przywrócona do stanu zdatnego do lotu. Koszt wznowienia produkcji tego typu w Niżnym Nowgorodzie szacowany jest na 25 mld rubli (800 mln USD). Ostatni MiG-31 został wyprodukowany 10 lat temu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.