Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy A320 z sharkletami z Tianjin

Lotnictwo cywilne, 20 maja 2013

Wytwórnia Airbusa w chińskim Tianjin przekazała odbiorcy pierwszego A320 z Sharkletami.

Pierwszy A320 z Sharkletami, zmontowany w chińskich zakładach w Tianjin / Zdjęcie: Airbus

Samolot napędzany jest silnikami IAE V2500, a w jego kabinie mieści się 8 podróżnych w klasie biznes i 150 pasażerów w klasie ekonomicznej. Odbiorcą pierwszego A320 z Sharkletami, zmontowanego w Tianjin, są linie China Eastern Airlines.

Towarzystwo jest jedną z największych linii lotniczych w Chinach. Zarazem, jako pierwsze w tym kraju wprowadziło do eksploatacji konstrukcje Airbusa. Obecnie flota China Eastern liczy 230 samolotów, w tym A300, A319, A321, A330 i A340.

Porozumienie dotyczące utworzenia w Chinach linii montażu końcowego samolotów wąskokadłubowych zostało zawarte przez Airbusa i rząd w Pekinie w grudniu 2005. W maju 2007 rozpoczęła się budowa zakładów w Tianjin, a w sierpniu 2008 tamtejsza linia montażu końcowego rozpoczęła działalność (Chińskie Airbusy, 2008-06-25).

W Tianjin zlokalizowano trzecią w świecie, po Tuluzie i Hamburgu, a jednocześnie pierwszą poza Europą, linię montażową A318, A319, A320 i A321. Kolejna powstanie już wkrótce w Mobile w Stanach Zjednoczonych (Linia montażowa Airbusa w USA, 2012-07-03). Zakłady w Tianjin są identyczne pod względem standardów z wytwórnią w Hamburgu. Z linii schodzą tam 4 samoloty miesięcznie.

Pierwszy samolot zmontowany w Tianjin oblatano w maju 2009 (Oblot chińskiego A320, 2009-05-18), a przekazano w następnym miesiącu. Jego użytkownikiem są linie Sichuan Airlines (Chiński Airbus dostarczony, 2009-06-23). Od tamtej pory chińskie zakłady dostarczyły 126 samolotów, przeznaczonych na rynek lokalny. Plan na rok bieżący zakłada przekazanie użytkownikom 46 kolejnych wąskokadłubowych Airbusów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.