W ostatni piątek US Army zorganizowała amerykańskim parlamentarzystom i przedstawicielom Pentagonu pokaz trzech prototypów ubiegających się ogromne zlecenie na zastąpienie samochodów rodziny Humvee.
Pokaz zwieńczył etap prób drogowych które przeszły trzy wstępnie wybrane konstrukcje: Oshkosh L-ATV, Lockhhed Martin JLTV i AM General BRV-O. Wszystkie zakończyły go bez istotnych usterek.
W sierpniu ub.r. konstrukcje te zostały wybrane po analizie fazy projektowej oraz osiągów demonstratorów z grona 7 propozycji (Kolejny etap rozwoju JLTV, 2012-01-31). Każdy z trzech oferentów otrzymał zlecenie na dostarczenie w ciągu 27 miesięcy 22 prototypów, reprezentujących 7 docelowych odmian, które zostały poddane wszechstronnym próbom, w tym zakończonym już testom drogowym. Na podstawie zebranych doświadczeń zostanie wybrany jeden producent, który według ciągle obowiązujących planów powinien dostarczyć pierwsze seryjne pojazdy w 2015.
Pokaz dla parlamentarzystów i najwyższych rangą przedstawicieli wojska nie służył jedynie przekazaniu im najnowszych informacji o programie, ale przede wszystkim miał zapewnić jego finansowanie. W okresie bolesnych cięć budżetu obronnego (ostatecznie w br. budżetowym Pentagon będzie musiał zaoszczędzić 37 mld USD, w kolejnych suma ta będzie oscylować w przedziale 45-50 mld) kwestia zakupu następców samochodów rodziny Humvee nie jest bowiem pewna. Aktualne plany US Army i US Marine Corps szacują ogólne zapotrzebowanie na pojazdy rodziny JLTV na 55 tys., a wartość całego przedsięwzięcia może przekroczyć 20 mld USD.