Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja JLTV

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 17 czerwca 2013

W ostatni piątek US Army zorganizowała amerykańskim parlamentarzystom i przedstawicielom Pentagonu pokaz trzech prototypów ubiegających się ogromne zlecenie na zastąpienie samochodów rodziny Humvee.

Jeden z trzech konkurentów: Oshkosh L-ATV. Pojazd w standardowej wersji transportowej ma masę własną 6,4 t i ładowność 2,3 t. Jego prędkość maksymalna wynosi 115 km/h. Poziom ochrony balistycznej i przeciwminowej nie jest znany. Wymagania w programie JATV są jednak w tym zakresie ograniczone. Główne komponenty pojazdu (przedział załogi oraz najbardziej istotne elementy mechaniczne) mają być odporne na ostrzał z broni strzeleckiej, prawdopodobnie kalibru 5,56 mm. Przewiduje się jednak stosowanie dodatkowych paneli opancerzenia / Zdjęcie: Oshkosh Defense

Pokaz zwieńczył etap prób drogowych które przeszły trzy wstępnie wybrane konstrukcje: Oshkosh L-ATV, Lockhhed Martin JLTV i AM General BRV-O. Wszystkie zakończyły go bez istotnych usterek.

W sierpniu ub.r. konstrukcje te zostały wybrane po analizie fazy projektowej oraz osiągów demonstratorów z grona 7 propozycji (Kolejny etap rozwoju JLTV, 2012-01-31). Każdy z trzech oferentów otrzymał zlecenie na dostarczenie w ciągu 27 miesięcy 22 prototypów, reprezentujących 7 docelowych odmian, które zostały poddane wszechstronnym próbom, w tym zakończonym już testom drogowym. Na podstawie zebranych doświadczeń zostanie wybrany jeden producent, który według ciągle obowiązujących planów powinien dostarczyć pierwsze seryjne pojazdy w 2015.

Pokaz dla parlamentarzystów i najwyższych rangą przedstawicieli wojska nie służył jedynie przekazaniu im najnowszych informacji o programie, ale przede wszystkim miał zapewnić jego finansowanie. W okresie bolesnych cięć budżetu obronnego (ostatecznie w br. budżetowym Pentagon będzie musiał zaoszczędzić 37 mld USD, w kolejnych suma ta będzie oscylować w przedziale 45-50 mld) kwestia zakupu następców samochodów rodziny Humvee nie jest bowiem pewna. Aktualne plany US Army i US Marine Corps szacują ogólne zapotrzebowanie na pojazdy rodziny JLTV na 55 tys., a wartość całego przedsięwzięcia może przekroczyć 20 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.