Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Charles David JR przekazany USCG

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 23 sierpnia 2013

Straż wybrzeża USA (USCG) odebrała kolejny kuter patrolowy typu Sentinel, CGC Charles David JR (WPC-1107). Jednostka ma zostać oficjalnie przyjęta do służby w listopadzie.

Kutry patrolowe typu Sentinel mają 46,8 m długości i 8,1 m szerokości. Rozwijają prędkość 28-30 w. Ich zasięg wynosi 4 630 km. Załogę okrętów stanowią 22 osoby. Uzbrojenie to jedna 25-mm zdalnie sterowana armata oraz 2 12,7-mm wkm

Do przekazania okrętu USCG doszło jeszcze w połowie minionego tygodnia. Jego producent, Bollinger Shipyards, poinformował o tym jednak dopiero przed kilkoma dniami. CGC Charles David JR jest 7. z co najmniej 34 kutrów patrolowych typu Sentinel, które mają wejść do służby w strukturach straży wybrzeża USA.

Jednostki typu Sentinel budowane są w oparciu o projekt holenderskiego Damen Stan Patrol 4708. W odróżnieniu od oryginału, amerykańskie okręty charakteryzują się m.in. mocniejszymi zespołami napędowymi, większą mesą zdolną do pomieszczenia całej 22-osobowej załogi oraz wyposażeniem specjalistycznym związanym z systemami łączności oraz obserwacji pola walki.

Przekazany USCG w minionym tygodniu CGC Charles David JR (WPC-1107) ma zostać oficjalnie przyjęty do służby w listopadzie. Okręt będzie stacjonował na terenie US Coast Guard Sector Key West na Florydzie / Zdjęcia: USCG

Decyzja o zleceniu budowy kutrów typu Sentinel Bollinger Shipyards została podjęta jeszcze w 2008 (Nowe okręty USCG, 2008-10-02). Zlokalizowane w Lockport w Luizjanie przedsiębiorstwo zdobyło zlecenie, pokonując w przetargu General Dynamics Bath Iron Works i Lockheed Martin Marinette Marine. Omawiane okręty mają zastąpić starsze i mocno już wyeksploatowane jednostki typu Island, które również zostały zbudowane przez omawiane przedsiębiorstwo stoczniowe.

Budowa i wprowadzanie do służby kutrów typu Sentinel stanowi element realizacji wieloletniego i wartego 24 mld USD programu Deepwater. Jego założeniem jest gruntowna wymiana wyposażenia straży wybrzeża USA. Dotyczy to zarówno jednostek nawodnych, jak np. budowanych przez Huntington Ingalls Industries (HII) kutrów typu Legend (Wodowanie kolejnego kutra typu Legend, 2013-08-14), jak i statków powietrznych m.in. w postaci samolotów patrolowych HC-144A (14 HC-144A dla US Coast Guard, 2012-07-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.