Aurora Flight Science dostarczyło Sikorsky’emu pierwszy kompozytowy kadłub śmigłowca S-97 Raider. Po jego akceptacji rozpoczęto montaż wiropłata.
Integralna struktura kadłuba Raidera, wykonana z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym, dotarła do wytwórni Sikorsky’ego w West Palm Beach 20 września, jednak informacja na ten temat ukazała się dopiero wczoraj. Co ciekawe, pierwsze pogłoski o budowie prototypów S-97 pojawiły się niemal rok temu (Początek budowy prototypów S-97, 2012-10-20).
Amerykański koncern zamierza zbudować 2 prototypy Raidera – jeden przeznaczony do prób w locie, a drugi jako demonstracyjny. Oblot zaplanowano pod koniec 2014.
S-97 oparty jest na doświadczalnym śmigłowcu X2, z przeciwbieżnymi wirnikami i śmigłem pchającym (Ostatni lot X2, 2011-07-19). Zespół napędowy Raidera ma stanowić General Electric YT706, pożyczony od śmigłowca MH-60M Black Hawk, który umożliwi mu rozwinięcie prędkości maksymalnej 450 km/h. Masa startowa wiropłata wynosić ma 4990 kg.
S-97 jest jedną z konstrukcji powstających dla potrzeb programu Armed Aerial Scout (AAS, uzbrojony śmigłowiec rozpoznawczy), którego celem jest znalezienie przez US Army następcy wysłużonych OH-58D Kiowa Warrior. Pentagon chce, aby cena jednostkowa nowego śmigłowca wynosiła 13-15 mln USD. Docelowo ma być zakupionych ok. 500 wiropłatów AAS.