Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kadłub pierwszego Raidera

Lotnictwo wojskowe, 27 września 2013

Aurora Flight Science dostarczyło Sikorsky’emu pierwszy kompozytowy kadłub śmigłowca S-97 Raider. Po jego akceptacji rozpoczęto montaż wiropłata.

Kadłub pierwszego śmigłowca S-97 Raider / Zdjęcie: Sikorsky

Integralna struktura kadłuba Raidera,  wykonana z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym, dotarła do wytwórni Sikorsky’ego w West Palm Beach 20 września, jednak informacja na ten temat ukazała się dopiero wczoraj. Co ciekawe, pierwsze pogłoski o budowie prototypów S-97 pojawiły się niemal rok temu (Początek budowy prototypów S-97, 2012-10-20).

Amerykański koncern zamierza zbudować 2 prototypy Raidera – jeden przeznaczony do prób w locie, a drugi jako demonstracyjny. Oblot zaplanowano pod koniec 2014.

S-97 oparty jest na doświadczalnym śmigłowcu X2, z przeciwbieżnymi wirnikami i śmigłem pchającym (Ostatni lot X2, 2011-07-19). Zespół napędowy Raidera ma stanowić General Electric YT706, pożyczony od śmigłowca MH-60M Black Hawk, który umożliwi mu rozwinięcie prędkości maksymalnej 450 km/h. Masa startowa wiropłata wynosić ma 4990 kg.

S-97 jest jedną z konstrukcji powstających dla potrzeb programu Armed Aerial Scout (AAS, uzbrojony śmigłowiec rozpoznawczy), którego celem jest znalezienie przez US Army następcy wysłużonych OH-58D Kiowa Warrior. Pentagon chce, aby cena jednostkowa nowego śmigłowca wynosiła 13-15 mln USD. Docelowo ma być zakupionych ok. 500 wiropłatów AAS.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.