Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec pierwszego etapu prób Ił-476

Lotnictwo wojskowe, 05 grudnia 2013

Najnowszy rosyjski wojskowy transportowiec, Ił-476, zakończył pierwszy etap prób w locie.

Pierwszy przedseryjny Ił-476. Na kadłubie widoczne jest oznaczenie producenta – Ił-76MD-90A / Zdjęcie: Awiastar-SP

Badania realizowane były w instytucie im. Gromowa w Żukowskim pod Moskwą. W ich trakcie pierwszy Ił-476 (oznaczany też jako Ił-76MD-90A), nr ser. 0102, wykonał 38 lotów (Ił-476 w powietrzu, 2012-10-03). Podczas prób sprawdzano działanie urządzeń pilotażowo-nawigacyjnych, instalacji paliwowej, automatycznego pilota i radiostacji.

Wykonano również loty z maksymalną dopuszczalną prędkością i przy maksymalnym dopuszczalnym współczynniku przeciążenia konstrukcji, a także zbadano własności aerodynamiczne samolotu przy maksymalnych wartościach obydwu w/w parametrów.

Kolejnym sprawdzianem były starty z masą maksymalną równą 210 t i lądowania przy masie maksymalnej wynoszącej 170 t. Zrealizowano też próbne odejścia na drugi krąg z jednym i dwoma silnikami niepracującymi.

Po zakończeniu prób Ił-476 wykonał przelot do macierzystej wytwórni w Awiastar-SP w Ulianowsku. Obecnie trwa analiza wyników zakończonych badań.

W niedalekiej przyszłości Ił-476 zostanie wyposażony w nowe urządzenia łączności, samoobrony i kamery wideo, rejestrujące obrazy wewnątrz i na zewnątrz samolotu. Działanie tych elementów zostanie zbadane podczas drugiego etapu prób. Wówczas także wykonane zostaną zrzuty ładunków i pojazdów.

Obecnie w zakładach Awiastar-SP odbywa się montaż końcowy pierwszego seryjnego Ił-476. Zostanie on przekazany WWS FR w 2014 (Dostawy Ił-476 już w 2014, 2013-03-20). Drugi samolot jest wyposażany w instalacje płatowcowe, a produkcja trzeciego jest w toku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.