Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air Canada wybierają Boeingi 737 Max

Lotnictwo cywilne, 12 grudnia 2013

Narodowy przewoźnik Kanady postanowił wymienić flotę średniego zasięgu na Boeingi 737 Max. Na razie nabędzie 61 samolotów, o wartości 6,5 mld USD.

Nowe Boeingi 737 Max zastąpią większość z eksploatowanych obecnie przez kanadyjskie towarzystwo samolotów z rodziny A320 / Zdjęcie: Air Canada

Ujawnione dziś plany kanadyjskiego towarzystwa zakładają kupno 33 Boeingów 737 Max 8 i 28 737 Max 9, z możliwością zamiany na mniejsze 737 Max 7. Ich wartość według cen katalogowych to 6,5 mld USD (19,7 mld PLN). Przewoźnik ma także opcję nabycia 18 kolejnych samolotów z tej rodziny, z prawami do zakupu dalszych 30.

W 2017 Kanadyjczycy odbiorą 2 Boeingi 737 Max, w 2018 – 16, w 2019 – 18, a w 2020 – także 16. Ostatnie 9 samolotów trafi do floty Air Canada w 2021.

Boeing odkupi też od narodowego przewoźnika Kraju Klonowego Liścia maksymalnie 20 z 45 eksploatowanych obecnie przez niego Embraerów E190. Decyzja w sprawie pozostałych zostanie podjęta w czasie następnych 6 miesięcy.

Air Canada stały się w ten sposób jedną z linii, które postanowiły całkowicie wymienić Airbusy z rodziny A320 na Boeingi 737 Max, zamiast wybrać A320neo i A321neo. Obecnie przewoźnik eksploatuje 35 A319, 41 A320 (na zdjęciu), 10 A321 i 8 A330-300. Te pierwsze mają trafić do niskokosztowej spółki Air Canada rouge.

Flotę dopełnia 27 Boeingów 767-300ER, 14 777-200LR i 6 777-300ER. Do końca 2019 Air Canada mają zwiększyć stan posiadania z obecnej liczby 192 samolotów do 214. W marcu 2014 do eksploatacji wejdzie pierwszy z zamówionych Dreamlinerów (Air Canada wybiera Dreamlinery 787-9, 2013-08-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.