Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozpoczęto montaż pierwszego Boeinga 787-9

Lotnictwo cywilne, 03 czerwca 2013

30 maja w zakładach Boeinga w Everett rozpoczęto montaż końcowy pierwszego Boeinga 787-9. Oblot samolotu zaplanowano w 2. połowie br.

Pierwszy Boeing 787-9 Dreamliner, po połączeniu kadłuba ze skrzydłami. Uwagę zwraca przekonstruowany statecznik pionowy, w docelowym malowaniu / Zdjęcie: Boeing

Jak informuje producent, wszystkie podzespoły i zespoły 787-9 zostały dostarczone zgodnie z planem, lub przed zakładanym terminem (Pierwsze zespoły Boeinga 787-9, 2013-05-09). 3 pierwsze samoloty zostaną zmontowane na tzw. prowizorycznej linii, co ma pozwolić na łatwiejsze wdrożenie produkcji tego typu, przy jednoczesnym zwiększaniu tempa montażu modelu 787-8. Po oblataniu wezmą one udział w próbach w locie, które mają rozpocząć się jesienią br.

Jego długość wynosi 63 m, rozpiętość to 60 m, a wysokość – 17 m. Samolot ma przewozić 250-290 pasażerów i dysponować zasięgiem maksymalnym 14 800 – 15 750 km. Maksymalna masa startowa to ponad 250 t.

Oblot pierwszego 787-9 zaplanowano w 2. połowie br. Jako pierwsze najnowsze statki powietrzne Boeinga odbiorą linie Air New Zealand, na początku 2014, z czteroletnim opóźnieniem względem oryginalnego terminarza. Dotychczas 20 towarzystw z całego świata zamówiło 355 Dreamlinerów 787-9 (Kolejne 787 dla ANA, 2012-09-25, Największy kontrakt w historii , 2011-07-20).

Początkowo Boeing zakładał, że montaż pierwszego 787-8 zajmie mu 5 miesięcy. Ostatecznie trwało to 2 lata i 7 miesięcy (B787 bez kolejnego opóźnienia?, 2008-05-21). Amerykanie twierdzą, że w przypadku 787-9 nie powtórzą już tego błędu i samolot zostanie zmontowany w ciągu 2-3 miesięcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.