30 maja w zakładach Boeinga w Everett rozpoczęto montaż końcowy pierwszego Boeinga 787-9. Oblot samolotu zaplanowano w 2. połowie br.
Jak informuje producent, wszystkie podzespoły i zespoły 787-9 zostały dostarczone zgodnie z planem, lub przed zakładanym terminem (Pierwsze zespoły Boeinga 787-9, 2013-05-09). 3 pierwsze samoloty zostaną zmontowane na tzw. prowizorycznej linii, co ma pozwolić na łatwiejsze wdrożenie produkcji tego typu, przy jednoczesnym zwiększaniu tempa montażu modelu 787-8. Po oblataniu wezmą one udział w próbach w locie, które mają rozpocząć się jesienią br.
Jego długość wynosi 63 m, rozpiętość to 60 m, a wysokość – 17 m. Samolot ma przewozić 250-290 pasażerów i dysponować zasięgiem maksymalnym 14 800 – 15 750 km. Maksymalna masa startowa to ponad 250 t.
Oblot pierwszego 787-9 zaplanowano w 2. połowie br. Jako pierwsze najnowsze statki powietrzne Boeinga odbiorą linie Air New Zealand, na początku 2014, z czteroletnim opóźnieniem względem oryginalnego terminarza. Dotychczas 20 towarzystw z całego świata zamówiło 355 Dreamlinerów 787-9 (Kolejne 787 dla ANA, 2012-09-25, Największy kontrakt w historii , 2011-07-20).
Początkowo Boeing zakładał, że montaż pierwszego 787-8 zajmie mu 5 miesięcy. Ostatecznie trwało to 2 lata i 7 miesięcy (B787 bez kolejnego opóźnienia?, 2008-05-21). Amerykanie twierdzą, że w przypadku 787-9 nie powtórzą już tego błędu i samolot zostanie zmontowany w ciągu 2-3 miesięcy.