Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Większa pojemność Q400

Lotnictwo cywilne, 02 stycznia 2014

Bombardier wprowadza na rynek turbośmigłowego Q400 o pojemności zwiększonej do 86 miejsc.

Zdjęcie: Bombardier

Kanadyjski producent samolotów komunikacji regionalnej nie zamierza w najbliższym czasie konstruować następcy doskonale sprzedającego się Q400 NextGen (Kolejny sukces Bombardiera w ChRL, 2013-12-10). W zamian oferuje użytkownikom możliwość zwiększenia pojemności jego kabiny pasażerskiej.

Co ciekawe, zabudowanie dodatkowych foteli będzie możliwe po przekonstruowaniu przednich drzwi bagażowych tak, aby mogły służyć jako wyjście dla pasażerów. Dzięki temu pojemność Q400 NextGen wzrośnie do 86 miejsc. Zmienione zostanie też umiejscowienie kuchni i toalety.

Nowe samoloty powstaną na bazie tzw. wersji dużej pojemności, mieszczącej w jednej klasie 80 podróżnych, zajmujących fotele zabudowane w odstępie 29 cali (73,7 cm). Przedstawiciele Bombardiera nie uważają jednak, aby była to wielka uciążliwość. Możemy też zaoferować konfigurację 82-osobową, gdzie odstęp między fotelami wynosi 30 cali (76,2 cm) i 84-osobową – mówi wiceprezes ds. marketingu Philippe Poutissou.

Według producenta zwiększenie liczby pasażerów do 86 ma przynieść, w przeliczeniu na 1 podróżnego, zmniejszenie spalania o 7% i obniżenie ceny o 17% na trasie długości 555 km.

Pierwszym użytkownikiem nowej wersji Q400 będą tajlandzkie linie niskokosztowe Nok Air, które zamówiły 2 samoloty tego typu, z opcją na 2 kolejne i prawami zakupu dalszych 4. Obecnie przewoźnik eksploatuje 2 ATR 72-500.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.