Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2014: Bell prezentuje Jet Rangera X

Lotnictwo cywilne, 27 lutego 2014

Bell Helicopter poinformował o nadaniu nazwy nowemu śmigłowcowi. Obecnie jest to model 505 Jet Ranger X.

Model 505 Jet Ranger X ma przywrócić producentowi palmę pierwszeństwa na rynku lekkich śmigłowców jednosilnikowych / Rysunek: Bell Helicopter

Istnienie nowego lekkiego śmigłowca opracowanego przez koncern Bell Helicopter, oznaczonego roboczo jako SLS (short light single) anonsowano w ub. r. podczas Paris Air Show. Natomiast tegoroczne Heli-Expo stało się okazją do nadania mu nazwy. Od wczoraj wiropłat to model 505 Jet Ranger X. Konstrukcja ta ma przywrócić producentowi palmę pierwszeństwa na rynku lekkich śmigłowców jednosilnikowych, którą model 206 utracił ostatnio na rzecz Robinsona R66 (Małe śmigłowce z glass cockpitem, 2014-02-14). Szef przedsiębiorstwa, John Garrison nazwał model 505 rewitalizacją legendarnego JetRangera.

Bell 505 ma być napędzany silnikiem turbinowym Turbomeca Arrius 2R o mocy startowej 376 kW (504 KM), z dwukanałowym elektronicznym układem sterowania FADEC. Wirnik nośny i układ przeniesienia napędu mają być identyczne z zastosowanymi w modelu 206L4. Śmigłowiec ma rozwijać prędkość przelotową 232 km/h. Obliczeniowy zasięg maksymalny to ponad 667 km.

W kabinie, której powierzchnia całkowicie płaskiej podłogi to 2 m2, pomieści się 5 osób. W śmigłowcu zabudowany też będzie bagażnik o pojemności 0,5 m3. Ładunek użyteczny nowego Jet Rangera X wynosić ma co najmniej 680 kg.

Wyposażenie kabiny załogi Bella 505 stanowić będzie awionika Garmin G1000H. Dane pilotażowo-nawigacyjne i parametry pracy zespołu napędowego wyświetlane będą na 2 wskaźnikach ciekłokrystalicznych o przekątnej 10,4 cala. Opcjonalnie możliwe będzie doposażenie w układy TIS, HTAWS i HSVT. Cena nowego śmigłowca ma wynosić ok. 1 mln USD (nieco ponad 3 mln zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.