Enstrom zaprezentował nowy śmigłowiec, TH-180. Ma on służyć do szkolenia.
Kolejną premierą tegorocznej wystawy Heli-Expo był lekki śmigłowiec Enstrom TH-180. Konstrukcja ta została opracowana na bazie popularnego FX-280, z jednoczesnym zmniejszeniem gabarytów. Jej głównym odbiorcą mają być szkoły lotnicze.
Maksymalna masa startowa wiropłata wynosić ma ok. 1020 kg. Nowy właściciel Enstroma, chińskie przedsiębiorstwo Chongqing Helicopter Investment Co., (CQHIC), odpowiadało m.in. za projekt belki ogonowej (Chińczycy kupili Enstroma, 2013-01-13).
Dwumiejscowy TH-180 ma być napędzany silnikiem tłokowym Lycoming HIO-390 o mocy 157 kW (210 KM), z elektrycznym regulatorem i sprzęgłem, zużywającym ok. 45 l paliwa na 1 h lotu. Szacowany koszt godziny lotu to ok. 175 USD (530 zł).
Oblot TH-180 zaplanowano latem br. Pierwsze seryjne śmigłowce, w cenie jednostkowej 365 tys. USD (1,1 mln zł), mają być dostępne w 2. połowie 2015. Nowe zakłady w Menominee, w stanie Michigan, mają produkować 100 TH-180 rocznie.