Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Intensywne próby Cessny Citation Latitude

Lotnictwo cywilne, 03 marca 2014

Trwają próby w locie najnowszego samolotu Cessny – odrzutowca Citation Latitude.

Prototyp najnowszej konstrukcji Cessna Aircraft – odrzutowca klasy biznes Citation Latitude (Postępy Cessny Latitude, 2014-01-23), wzbił się po raz pierwszy w powietrze 18 lutego. Załogę samolotu stanowili wówczas Aaron Tobias i Marcus Mannella.

W trakcie oblotu, trwającego 2 h 20 min, sprawdzili oni działanie podstawowych charakterystyk pilotażowych samolotu (stateczność i sterowność) oraz działanie klap, podwozia i instalacji przeciwoblodzeniowej i hermetyzacji kabiny. Maksymalna wysokość lotu wyniosła  8534 m, a prędkość – 426 km/h. Start i lądowanie Citation Latitude miały miejsce na lotnisku Wichita Mid-Continent, leżącym tuż obok wytwórni Cessna Aircraft.

W ciągu następnego tygodnia zbadano wszystkie zagadnienia związane z obwiednią dopuszczalnych obciążeń samolotu. Już podczas trzeciego lotu rozwinął on prędkość 815 km/h (M0,80) i wzniósł się na 13 716 m. W dodatku po starcie wykonano wznoszenie na tę wysokość przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 13 154 kg.

Kolejne próby będą miały na celu zbadanie osiągów samolotu podczas lotu z małą prędkością. Uzyskanie Certyfikatu Typu FAA dla Citation Latitude ma nastąpić w 2. kw. 2015. Cena jednostkowa odrzutowca szacowana jest na 14,9 mln USD (nieco ponad 45 ml zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.