Cessna przeprowadziła próby kołowania i rozruchu silników odrzutowca Latitude.
Pierwszy przedseryjny odrzutowiec klasy biznes Cessna Latitude rozpoczął 20 stycznia w zakładach w Wichita próby kołowania z małą prędkością (Kadłub pierwszej Cessny Citation Latitude , 2013-08-16). Jednocześnie dokonano rozruchu zespołu napędowego samolotu – silników turbowentylatorowych Pratt & Whitney Canada PW306D i sprawdzono ich działanie.
Producent zakłada, że próby w locie Latitude rozpoczną się już niebawem. Uzyskanie Certyfikatu Typu zaplanowano przed końcem br.
Produkcja samolotów seryjnych rozpocznie się już w drugiej połowie br., jednak będą one dostarczane dopiero po zakończeniu procesu certyfikacyjnego. Według obecnych planów Latitude ma wejść do eksploatacji w 2015.
Opóźnienie uzyskania Certyfikatów Typu przez modele M2, Sovereign + i nowy Citation X kosztowało Cessnę kilkaset milionów dolarów (Dublet Cessny na koniec roku, 2013-12-27). Producent ma nadzieję, że dobra sprzedaż wspomnianych samolotów pozwoli na zrekompensowanie tych wydatków.