Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modlin z ILS Kategorii II

Lotnictwo cywilne, 04 kwietnia 2014

Port lotniczy Warszawa-Modlin uzyskał Certyfikat ULC uprawniający do wykonywania operacji lądowania w warunkach ograniczonej widzialności dla Kategorii II.

Elementy ILS zamontowane na lotnisku w Modlinie: nadajnik kierunku …

Od dnia 28 marca, decyzją Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, lotnisko Warszawa-Modlin jest drugim portem lotniczym w Polsce, posiadającym Certyfikat Lotniska uprawniający do wykonywania operacji lądowania w warunkach ograniczonej widzialności dla Kategorii II na drodze startowej, na kierunku RWY 08.

W dokumencie stwierdza się, że droga startowa na kierunku RWY 08 pod warunkiem sprawności wymaganych urządzeń, może być wykorzystywana do wykonywania operacji podejścia precyzyjnego kategorii II oraz droga startowa o kierunkach RWY 08/26 może być wykorzystywana do wykonywania operacji startów w warunkach ograniczonej widzialności (LVTO), czyli w przypadku widzialności nie mniejszej niż 350 m i podstawie chmur nie niższej niż 30 m.

… i nadajnik ścieżki schodzenia / Zdjęcia: Port lotniczy Warszawa-Modlin

Oznacza to, że od od 1 maja 2014 port lotniczy Warszawa/Modlin będzie przystosowany do wykonywania operacji lotniczych w ILS kat II.

Od 19 września 2013 port w Modlinie dysponował ILS w kategorii I, jaką ma 11 portów lotniczych w Polsce (Ryanair wraca do Modlina, 2013-09-11). Od 1 maja br. Modlin będziemy drugim, po Lotnisku Chopina, portem w Polsce, które przystosowanym do wykonywania operacji lotniczych z wykorzystaniem ILS w kat. II.

Prace związane z przeprowadzeniem procesu certyfikacji lotniska w Modlinie do obsługi ILS w kat. I i II trwały od połowy ub. r. W dniach 18 czerwca – 27 sierpnia 2013 przeprowadzono próby systemu ILS do kat. I, a 17 września 2013 wpisano ILS kat. I do Rejestru Naziemnych Urządzeń Lotniczych (LUN) w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.

Natomiast 2 listopada 2013 zakończono testy ILS do kat. II. Wniosek w tej sprawie został złożony do ULC 11 grudnia ub. r. Kilka tygodni później, 18 lutego 2014 ULC zatwierdził zmiany do instrukcji operacyjnej lotniska w części wykonywania operacji w warunkach ograniczonej widzialności. Jednocześnie władze portu w Modlinie złożyły wniosek o publikację procedur lotniskowych LVP/LVTO w AIP Polska, z datą wejścia w życie 1 maja 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.