Linie Ryanair poinformowały o zakupie kolejnych Boeingów 737-800. Tym razem flotę przewoźnika zasili 175 samolotów tego typu.
Największe europejskie linie niskokosztowe sukcesywnie zwiększają swoje możliwości (Wzrost w Ryanair, 2011-11-07). Obecnie towarzystwo postanowiło dokupić kolejnych 175 B737-800, napędzanych silnikami CFM International CFM 56-7BE. Dołączą one do 305 samolotów tego typu, aktualnie obsługujących regularne połączenia.
Wartość umowy według cen katalogowych to 15,6 mld USD. Około 75 nowych samolotów zastąpi niektóre 737-800 używane obecnie – najprawdopodobniej najstarsze, liczące 6-10 lat. Jak podaje Flight International, szef irlandzkich linii MIchael O’Leary jeszcze pod koniec br. lub na początku 2014, spodziewa się zakupu kolejnych Boeingów – tym razem 737 MAX 8. Ich kabina ma także mieścić 189 osób, a O’Leary chciałby, aby można było przewieźć na pokładzie 10 osób więcej.
Jednak spowodowałoby to zwiększenie masy samolotu, a co za tym idzie – opłat lotniskowych, jakie przewoźnik musi uiścić za wykonywanie operacji lotniczych. W dodatku nie należy spodziewać się, że Boeing opracuje taki wariant, ponieważ wiązałoby się to z koniecznością usunięcia dwóch tylnych toalet, czego zabraniają przepisy.
Oświadczenie O’Leary’ego jest zarazem jednoznacznym zakończeniem dyskusji nad możliwością zakupu przez Ryanair samolotów innych producentów – poprzednio mówiono także o Airbusach A320neo, nabytych ostatnio przez Lufthansę (Wielkie zakupy Lufthansy, 2013-03-14) i Lion Air (234 Airbusy dla Lion Air, 2013-03-18) i chińskich Comac C919 (Kolejne zamówienie na C919, 2012-11-13).